Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Образователни цели и типове алгоритмично мислене в теми от турнира „Черноризец Храбър“ за II – IV клас

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
06-05-2023
в Uncategorized
A A

Борислав Лазаров
Институт по математика и информатика
Българска академия на науките

https://doi.org/10.53656/voc23-210obra

Резюме. В статията се прави операционализация на таксономията на алгоритмичното мислене, предложена от Вайнтроп и колеги, чрез тестови единици от турнира „Черноризец Храбър“ от състезателни теми за II – IV клас. Направен е дидактически анализ върху извадка от образователни цели, които изискват определени дейности, класифицирани като типове алгоритмично мислене в таксономията. На основата на статистическа обработка на постиженията на учениците се правят изводи за възможностите да се формират и развиват определени типове алгоритмично мислене в началната степен на основното образование. Показано е с примери как конкретни образователни цели се свързват със съответно алгоритмично мислене в различен контекст. Обосновава се ползата от ранно изграждане на алгоритмично мислене у учениците за потенциалното им реализиране в STEM професионални направления.
Ключови думи: компютърно мислене; турнир „Черноризец Храбър“; таксономия на Вайнтроп; начално математическо образование

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailКъм политическата икономия на априлското въстание 1876 г. Default ThumbnailКъм въпроса за историкоправния анализ като метод на изследване Default ThumbnailФункции на учителя по български език и литература при работа в мултикултурна среда Default ThumbnailАпостериорен анализ на критериален тест за активизиране и диагностика на рефлексия в обучението по биология и здравно образование – VIII клас (раздел „Обмяна на веществата“)

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Празник на първолаците в училище „Гергана“ – Ню Йорк

Следваща статия

Key Performance Indicators – Input, Intervening and Output Variables

Следваща статия

Key Performance Indicators – Input, Intervening and Output Variables

Реализиране на дуалната форма на обучение в България – проблеми и предизвикателства

Анализ применения принципов теорий мотивации в геймификации обучения

Последни публикации

  • До 30 млн. лв. държавна гаранция за кредитиране на студенти и докторанти
  • МУ – София, вдига ДКЦ и почивна база в Китен
  • България с по-висока вноска по Договора за Антарктика
  • Математичката от Пловдив Димана Праматарова: Най-хубавото в състезаниета не са само медалите, а емоциите и истинските приятелства
  • Здравните карти на децата вече могат да се издават електронно
  • Асоциацията на българските училища в чужбина с поздрав за началото на учебната година
  • Тараклийският район посрещна 267 първокласници
  • По следите на психоаналитика Франсоаз Долто в България
  • Русенският университет откри първата академична година във филиала си в Тараклия
  • Таксите в системата на образованието вече и в евро
  • Д-р Ваня Кастрева, началник на РУО – София-град: Образованието е част от живота ми и тази страница няма как да бъде затворена
  • Първият звънец събра учениците в спортните училища
  • Четири златни и четири сребърни медала за България от Международната олимпиада по английски език
  • Отново Седмица на сърцето в училищата
  • Зам.-министър Емилия Лазарова награди призьори в учителската Спартакиада
  • Когато математиката създава приятелства
  • Леда и музиката
  • С деца на тепе
  • Първият випуск млади лекари от Бургаския държавен университет се дипломира
  • Не плашете децата със зъболекари
  • Все повече деца от уязвими групи избират образованието
  • Учени с решение за тежките травми на гръбнака

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"