Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Образователно включване на студенти с бежански статут в българското висше образование – възможности и перспективи

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
23-06-2025
в Uncategorized
A A

Сийка Чавдарова-Костова

Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/str2025-3-5-edu

Резюме. В статията са представени резултати от осъществено проучване сред български висши училища относно практиките им, свързани с обучението на студенти с международна и временна закрила. Разглеждат се различни варианти за осигуряване на обучение по български език за такива студенти, като са представени практики на висши училища в организирането на курсове по български език като чужд. Предложени са възможности за интегриране на усилията на висшите училища в тази насока с натрупан опит от неправителствени организации в обучението по български език на бежанци и лица с временна закрила като Българския Червен кръст и „Каритас България“. Разгледани са и други възможности за по-улеснена адаптация в университетска среда – общежитие, столово хранене, стипендии и др. Дискусионен се оказва въпросът дали и доколко е необходимо да се адаптират методите и учебното съдържание съобразно специфичните езикови (понякога и културни) потребности, от които зависи и степента на разбиране на учебното съдържание.

Ключови думи: висше образование; бежанци; образователно включване

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailУсловия и специфики в международните конкурси за академична заетост Default ThumbnailПредизвикателствата на стажантската практика пред студенти – бъдещи учители Default ThumbnailСоциалната педагогика в Германия – съвременни проблеми и тенденции Default ThumbnailКонцептуална рамка за използване на изкуствения интелект във вис­шето образование
Етикети: бежанцивисше образованиеобразователно включване

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Предприемачество и иновации в публичния сектор: правна рамка и перспективи за публичните предприятия в България

Следваща статия

Time Perspective in Counseling Parents of Children with Developmental Disorders

Следваща статия

Time Perspective in Counseling Parents of Children with Developmental Disorders

Интегрален тест в VII клас след промяна в учебните програми

Интегрален тест в VII клас след промяна в учебните програми

Медиатор по призвание

Медиатор по призвание

Последни публикации

  • Че какво без песен е светът
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 45/2025 г.
  • „Машина на времето“ връща кюстендилските ученици към изворите на знанието
  • Д-р Елеонора Лилова, началник на Регионалното управление на образованието – София-град: Мисията ни е да превърнем учителската професия в избор на сърцето и разума
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2025, година LXVII
  • Педагози от Софийска област обменят опит
  • Русенският университет отбелязва 80-годишнина
  • „Живописна България. Литературен атлас. Многоезични маршрути“, том 2
  • Образът на Васил Левски в дискурса на литературното обучение в началния образователен етап
  • Кинопедагогика и обучението по литература
  • Кой е авторът? Изследване на способността за разграничаване на авторска художествена творба от текст, генериран от изкуствен интелект, при ученици в гимназиален етап
  • Динамика на идентичностите. Подпомагане на ученическата рефлексия на проблема в три матуритетни текста – „Железният светилник“, „Приказка за стълбата“ и „Балада за Георг Хених“
  • Пропаднала идеология: за българския скептицизъм към социализма
  • Възможни алтернативи пред възрожденската литературна история
  • Emotions in English and Bulgarian Idiomatic Expressions with Colours
  • Фонетични и морфологични аспекти от идиолекта на поп Минчо Кънчев, отразени в сборника „Видрица“
  • Достъпната комуникация на културните институции с гражданите: образователен потенциал на една изложба
  • 60 години ДГ„Алиса“ създава чудеса за децата
  • Удължават срока за Националната научна програма „Повишаване на изследователския капацитет в областта на математическите науки“
  • МОН инициира дискусия за ограничаване на социалните мрежи за деца
  • МОН и УНИЦЕФ заедно за по-безопасна онлайн среда за учениците
  • „Вълшебните обувки на Кая“ ще стъпят и във Варна

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"