Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Обучение в ходене с помощни средства – рискове и сигурност за пациента

Ivo Hristov от Ivo Hristov
13-10-2023
в Uncategorized
A A

Атанас Друмев
Национална спортна академия „Васил Левски“;
Медицински университет – Плевен
Данелина Вачева, Искра Петкова
Медицински университет – Плевен

https://doi.org/10.53656/str2023-5s-12-tra

Резюме. Нарушената локомоторна дейност променя динамичния стереотип на всеки човек, а това води до съществени промени в ежедневния живот, свързани с поддържане на личната хигиена, извършване на битови дейности, социални контакти и трудови умения и навици. Изграждането на нов двигателен навик носи основните характеристики на педагогически процес със задълбочено познаване на основните принципи и методи на обучение, знания и практически умения за извършване на даден двигателен акт, но има и своите специфики на двигателното обучение. Новият двигателен навик за ходене с помощни средства трябва да гарантира сигурност на пациента, като за неговото формиране се отчитат индивидуалните му функционални възможности.
Целта на настоящото съобщение е да се формулират методични указания за преодоляване на рисковите фактори при обучение в ходене с помощни средства, като се гарантира сигурността на пациента с нарушена локомоция.
Материал и методи. Пациентите, които имат нарушена или затруднена локомоция, са след алопластика на тазобедрена или колянна става; следфрактурни състояния; мекотъканни увреди; увреда на централния или периферния двигателен неврон; бедрена или подбедрена ампутация.
Резултати и обсъждане. Акцент в разработването на методика за обучение на пациенти в ходене с помощни средства е формулиране на методични указания от гледна точка на безопасност за пациента и намаляване риска от травми по време на обучението (падане), като се отчитат особеностите в характеристиката на основните фази за изграждане на нов двигателен навик (генерализация, концентрация, автоматизация).
Заключение. Спазването на методичните указания при обучение в ходене с помощни средства гарантира цикличността на изграждане на нов двигателен навик и свежда до минимум влиянието на рисковите фактори.
Ключови думи: функционално състояние; двигателен навик; методични указания

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailProfessional Dispositions of Graduate Pre-service Mathematics Teachers among Three College of Teacher Education in Ethiopia Default ThumbnailДвойното сляпо рецензиране в научната периодика в сферата на хуманитаристиката – аспекти на използването на publons в България Default ThumbnailThe Motivation of Bilingual Students in Mathematics and Information Technology Education Default ThumbnailSTEM обучение на студенти педагози в трансдисциплинарна образователна среда

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Видове травми в парашутизма и превенцията им

Следваща статия

Център за авангардни биотехнологии в Пловдив

Следваща статия
Център за авангардни биотехнологии в Пловдив

Център за авангардни биотехнологии в Пловдив

Млади педагози споделят иновации

Млади педагози споделят иновации

Нови спортни площадки в 132 училища

Нови спортни площадки в 132 училища

Последни публикации

  • В столичната Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“ се проведе училищен практикум
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6s/2025, година LXVII
  • Предизвикателства пред управлението на качеството в училищното образование в Европейския съюз
  • Подготовката на учители в условията на дигитална трансформация и иновации: анализ на европейски приоритети и тяхното отражение в национален контекст
  • Изкуственият интелект в часовете по чуждоезиково обучение в българското училищно образование и отражението му в учебните програми по чужди езици
  • Интегриране на компетентности в чуждоезиковото обучение: междупредметни връзки
  • Между текста и практиката: дигиталната и предприемаческата компетентност в обучението по български език (8. – 10. клас)
  • Овладяване на ключови компетентности на занятията по български език и литература в средното училище (анализ на данни от анкетно проучване)
  • Ключовите компетентности и обучението по български език (анализ на учебни програми по български език)
  • Оценка на учителите за застъпеността на компетентностите при различни образователни модели и методи
  • Място, което дава думата на младите в Перник
  • Доверие не се купува – печели се
  • Бургаски ученици събраха над 4,5 тона отпадъци
  • Кюстендил се превърна в страна на справедливостта
  • Асистент с изкуствен интелект в помощ на директора
  • По стъпките на Уста Кольо Фичето
  • С дъх на море
  • Как да докажем трудовия си стаж от друга държава?
  • Възходът на духа
  • Министерствата на отбраните
  • УНСС отличи най-добрите си студенти
  • Вестникарска работилница на „Аз-буки“ в Разград

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"