Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

On Bulgarian Dali-Questions and the Relation to the Subjunctive Mood

в Uncategorized

Margarita Dimitrova, PhD
Center of Linguistics of the University of Lisbon

https://doi.org/10.53656/bel2022-5-3MD

Abstract. The subjunctive mood has been widely discussed from the perspective its selection in complements of volitional, directive and emotive-factive predicates (Picallo 1984, Raposo 1985, Ambar 1988, a.o.). Subjunctive questions and other type of subjunctive main clauses, on the other hand, have not been subject to much systematic research. Some works (Ambar 2016, Giannakidou 2016) suggest that, in main clauses, the selection of the subjunctive mood codifies the expression of the speaker’s evaluations. In line with this view, we discuss the syntactic expression of the Bulgarian dali-questions which do not consist in true requests for information but rather display a flavour of wondering encoded in the occurrence of dali and its morphological make up combining the subjunctive particle da and the interrogative particle li. Considering the properties of the Balkan subjunctive particles, we discuss the syntactic expression of Bulgarian dali-questions building on previous analyses of Bulgarian yes-no questions (Dimitrova 2020).
Keywords: Subjunctive mood; dali-questions; Balkan subjunctive particles

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Езиковата бележка като лингвистичен жанр

Следваща статия

Учебните програми по български език в училищното образование – сегашно състояние и перспективи

Следваща статия

Учебните програми по български език в училищното образование – сегашно състояние и перспективи

Лингвистични и методически проблеми при работа в часовете по профилирана подготовка

Методите обяснение, разказ и лекция при устно представяне на учебното съдържание от учителя. Значими особености на езика и стила

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Човекът като минало (реаллитератур и техники на забравата след смъртта на авангарда)
  • Толерантността на студентите в контекста на основни демократични ценности
  • Философия на храненето и идентичност
  • Отвъд примката на рефлексията: блогова теория и хиперверие
  • Послеслов към историята за човека в контекста на развитие на биотехнологиите
  • Политически практики и механизми на влияние върху обществените представи за наука
  • Домът и роботът: опит по онтотопология
  • Естетически бележки по края на романтизма
  • Цветовият модел на совите
  • Луис Кафарели с награда „Абел 2023“
  • Открит е кирилски надпис от времето на цар Симеон
  • Будители зад граница
  • Предлагат две нови национални програми
  • Георги Милков, журналист: Не мисля, че образоването някога приключва
  • Обединени за по-добро образование
  • Министър Сашо Пенов: Директорите работят с методическата помощ на МВР при сигнал за бомба
  • Празник на четящите
  • Предстоят промени в учебни програми
  • Софтуер срещу плагиатство сравнява 35 млн. научни източника
  • Не те чух
  • Шестима лауреати на националната олимпиада по химия
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG