Гл. ас. д-р Далия Ал-Халил
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2023-5.08
Резюме. Основната цел на научното изследване, което е в основата на настоящата статия, е да бъде представено определението на авторския термин „колаборативно-интерактивни методи на преподаване“, както и да бъде направено представяне на шест колаборативно-интерактивни метода в практико-приложен план. Това би дало възможност на началните учители да ги приложат при преподаването на раздела „Литературно обучение“ от комплексния учебен предмет български език и литература. Специфичното за методите, които ще бъдат описани в настоящата статия, е, че те се явяват непопулярни и иновативни за българското начално училище. Основните методи, които са използвани при провеждането на посоченото научно изследване, са теоретичен анализ и теоретичен синтез на над 250 метода. От тях са селектирани и модифицирани шест, които ще бъдат обект на представяне в настоящата статия.
Ключови думи: интерактивност; колаборативно-интерактивни методи на преподаване; литературно обучение в началните класове