Доц. д-р Ася Асенова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2022-1.03
Резюме. Една от приоритетните области в професионалното образование (вкл. обучението на бъдещи учители по биология) е свързана с осигуряване на качествен и иновативен образователен процес, основан на съвременни информационни технологии и дигитализация на образователното съдържание. В настоящата статия са представени и дискутирани резултатите от приложението и дизайна на образователни подкасти в обучение на бъдещи учители по биология (в условията на епидемична обстановка, причинена от COVID-19). Представени са различни видове подкасти и тяхната педагогическа ефективност. Описан е процесът по създаване на образователни подкасти като учебен ресурс при подготовката на бъдещи учители по биология.
Ключови думи: образователен подкаст; обучение на учители по биология; специфичен педагогически модел