Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Проучване на педагогическото мнение по отношение на екологичното образование в извънкласна и извънучилищна среда

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
23-01-2025
в Uncategorized
A A

Милка Асенова
Регионална инспекция по околната среда и водите – Велико Търново

https://doi.org/10.53656/nat2024-5-6.02

Резюме. Статията отразява резултатите от национално изследване на мнението на педагогическия персонал относно темата за опазване на околната среда в учебния процес и предлаганите от Министерството на околната среда и водите (МОСВ) и неговите структури информационно-образователни инициативи и начините на взаимодействие.
Изследването се основава на хипотезата, че системното участие на децата и учениците в разнообразни форми на неформално обучение в извънкласна и извънучилищна среда, съобразени с техните познавателни възможности и интереси, води до повишаване на тяхната екологична култура и до формиране на модели на поведение за опазване на природната среда.
Ежегодно се организират стотици извънкласни и извънучилищни дейности на екологична тематика с подкрепата и съдействието на структурите на МОСВ за отбелязване на природозащитни дати, по проекти и инициативи на учебните заведения и др. През годините резултатите от съвместната работа с учителите са отразявани в доклади и отчети. От страна на МОСВ не е извършвано проучване на педагогическото мнение и нагласи за преподаване на темите за околната среда в училище и в неформална среда.
Реализираната авторска анкетата включва 46 твърдения, структурирани в осем рубрики. Условно може да бъде разделена на две групи – въпроси, които касаят темата за опазване на околната среда, институционалната и обществената подкрепа за екологичното образование в извънкласна и извънучилищна среда и втора група въпроси, които са свързани с образователни инициативи и дейности със структурите на МОСВ, начини и форми на взаимодействие.
В статията са посочени целите, задачите и методологията на проучването, използваният изследователски инструментариум. Получените данни от отговорите на 910 респонденти с различна педагогическа специалност са обработени, систематизирани, обобщени и графично представени. Изводите са представени под формата на SWOT анализ и могат да се приемат за ценна информация по изследваната тема.
Ключови думи: екологична култура, неформално обучение, информационни и посетителски центрове

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailMedia Content Analysis on School Violence and Aggression in Bulgaria Default ThumbnailПолитики в образованието по туризъм, компетенции и стимули за развитие Default ThumbnailОбразование 4.0 и обучението по счетоводство в университетите – ново изследване Default ThumbnailIntelligent Animal Husbandry: Farmer Attitudes and A Roadmap for Implementation
Етикети: екологична култураинформационни и посетителски центровенеформално обучение

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Езикова компетентност и компетентност на учениците за здравословен начин на живот – пилотно диагностично изследване в първи гимназиален етап

Следваща статия

Тестов инструментариум за диагностика на графичните знания и умения на учениците в обучението по химия

Следваща статия

Тестов инструментариум за диагностика на графичните знания и умения на учениците в обучението по химия

Използване на задачи в контекст по темата „Природни източници на въглеводороди“ за насърчаване на критичното мислене на учениците

A Study on How Permeability Heterogeneity Influences Initial Water Cut in Undersaturated Oil Formations

Последни публикации

  • Пътни полицаи разговарят с ученици за рисковете на пътя в Пловдив
  • 115 учители споделят добри практики от обучения по религия
  • Националният музей на образованието с обучения за иновативни и алтернативни подходи в образованието
  • 78. СУ „Христо Смирненски“ издаде книга с приказки на деца със специални потребности
  • 76 майсторски класове надграждат квалификацията на учителите
  • Третият салон на съвременната българска литература за деца и юноши събра в Италия над 40 участници
  • Диабетът не се развива от днес за утре
  • Разкриват „Оперни тайни“ на децата във Варна
  • „Монтесори“ педагогиката създава морален компас у детето
  • Учим от природата за природата
  • Връчиха наградите в конкурса „Родолюбие“
  • Таня Михайлова проведе среща за повече информираност за диабета в училищата
  • Откриха в пещера претендент за най-голяма паяжина
  • Софийският университет и Столичната община подписаха споразумение в сферата на образованието
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център в столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • За термина амаксофобия
  • Министър Красимир Вълчев: Работата на медиаторите е изключително ценна за образованието и реализацията на децата
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2025, година XCVII
  • Perceptions of Social Networking through the Prism of Teacher Education Students
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Центровете за подкрепа са партньор на училищата във възпитанието на учениците и разгръщането на таланта им
  • Над 9000 ученици със специални потребности и с изявени дарби са подкрепени по проекта „Успех за теб“
  • Модернизацията на висшето образование изисква задълбочаване на партньорството между университетите

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"