Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Ролята на социалните мрежи и микрообучението в дигитализацията на образованието

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
11-08-2023
в Uncategorized
A A

Анелия Иванова,
Елица Ибрямова
Русенски университет „Ангел Кънчев“

https://doi.org/10.53656/str2023-4s-10-the

Резюме. След като социалните мрежи отдавна надхвърлиха първоначалното си предназначение и се оказаха удачна платформа дори и за бизнес и политика, съвсем естествено беше и образователният процес да заеме своето място в това виртуално пространство. Още през 2019 Facebook въвежда в експлоатация режима Social Learning, който предоставя отлични възможности за публикуване и структуриране на учебно съдържание в затворена група и извежда на ново ниво използването на тази социална мрежа в учебния процес. Едва ли може да се оспори, че социалните мрежи имат потенциала да предложат богат достъп до разнообразни образователни ресурси, но напоследък се наблюдава една трайна миграция на учениците и студентите от дигиталното поколение към платформи като Instagram, Tik-Tok, Pinterest, в които циркулира дигитално съдържание под формата на малки порции визуална и видеоинформация. Тази тенденция налага необходимостта от един нов прочит на концепцията за микрообучението и микросъдържанието през призмата на социалните мрежи, както и необходимостта от изследване нагласата на обучаваните към такова обучение.
Ключови думи: дигитализация на образованието; учене в социалните мрежи; микрообучение; учебно микросъдържание; учебен микроресурс, инфографика

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailVocabulary Enrichment in Computer Science for International Students at the Preparatory Department of the University Default ThumbnailDeveloping Critical Thinking Skills through the “Case Study” Teaching Method in Maritime English Language Teaching (MELT) Default ThumbnailSTEM образование: подобряване на компетентностите на учениците чрез иновации в урока „Хранене и здраве“ в V клас Default ThumbnailИзкуственият интелект в бизнеса – финансови, икономически и маркетингови аспекти

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Възможности за приложение на блокчейн технологията в образованието

Следваща статия

Влияние на университетската подготовка върху уменията и нагласите на новоназначени учители за въвеждане на училищни иновации

Следваща статия

Влияние на университетската подготовка върху уменията и нагласите на новоназначени учители за въвеждане на училищни иновации

Предизвикателства на дигиталната трансформация в образованието – сравнителен анализ на студентското мнение

Challenges, Requirements, Opportunities and Solutions for the Digital Transformation of the Transport Education

Последни публикации

  • Държавата продължава подкрепата за млади учени
  • Зам.-министър Михалевска участва в майсторски клас за повишаване на аналитичните умения на учениците
  • Нова програма задържа родните таланти
  • Национален форум събира в Бургас учители вдъхновители
  • Бизнесът дарява 1 млн.лв. за ново издание на програма на INSAIT
  • Нови училищни STEM центрове отвориха врати в Белица и Якоруда
  • В столичната Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“ се проведе училищен практикум
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 6s/2025, година LXVII
  • Предизвикателства пред управлението на качеството в училищното образование в Европейския съюз
  • Подготовката на учители в условията на дигитална трансформация и иновации: анализ на европейски приоритети и тяхното отражение в национален контекст
  • Изкуственият интелект в часовете по чуждоезиково обучение в българското училищно образование и отражението му в учебните програми по чужди езици
  • Интегриране на компетентности в чуждоезиковото обучение: междупредметни връзки
  • Между текста и практиката: дигиталната и предприемаческата компетентност в обучението по български език (8. – 10. клас)
  • Овладяване на ключови компетентности на занятията по български език и литература в средното училище (анализ на данни от анкетно проучване)
  • Ключовите компетентности и обучението по български език (анализ на учебни програми по български език)
  • Оценка на учителите за застъпеността на компетентностите при различни образователни модели и методи
  • Място, което дава думата на младите в Перник
  • Доверие не се купува – печели се
  • Бургаски ученици събраха над 4,5 тона отпадъци
  • Кюстендил се превърна в страна на справедливостта
  • Асистент с изкуствен интелект в помощ на директора
  • По стъпките на Уста Кольо Фичето

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"