Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
15-05-2025
в Uncategorized
A A

Irina Todorova,

Sirma Kazakova,

Technical University of Varna, Bulgaria

https://doi.org/10.53656/his2025-2-5-psy

Abstract. The public consciousness of Bulgarians is dominated by the perception that the large waves of emigration from Bulgaria to the West occurred after the collapse of the communist regime in 1989 and were a consequence of the economic crises of the late 20th and early 21st centuries. But this is not the case at all. This process goes back centuries. Various chroniclers attest to the Bulgarian presence in Italy as early as the Middle Ages. They show us that centuries ago Bulgarians chose Italy as their second home. Few historical sources testify to the specific motives for this choice and even fewer to the experiences of these Bulgarian settlers.

The opportunities for scholarly inquiry into the motives of contemporary immigrants are considerably more significant. Therefore, this study will boldly ask: „If for centuries Bulgarians have chosen Italy as their ‘second homeland’, what was, and what is today, the reason for this? To find an answer to this question, besides the analysis of historical sources, this study used the modern possibilities of survey research and studied the motives of 85 Bulgarian emigrants who chose to live in Italy in the 21st century.

This study shows that, both in the past and in the present, the economic lack of resources neither gave rise to nor sustained Bulgarian emigration to Italy. Repeatedly, the search for asylum created streams of those in need of protection, but with tolerance and understanding of the Italic peoples that took them in, the Bulgarians settled the lands given to them, and with work and effort they repaid what was given to them. The Bulgarians chose Italy to strengthen their Orthodox faith, to strengthen the writing of the whole Slavic race, to develop the potential of Slavic culture and to provide for the needs of the Catholics in their lands. The linking of the Bulgarian and Italian families helped in the rescue of thousands of Jews in the Bulgarian lands, expanded charity and care for the poor, sick and war victims. Decades after the most famous marriage in Bulgarian history between a Bulgarian king and an Italian princess, love continues to bring representatives of Italian and Bulgarian families together. And today, Bulgarians choose Italy because they value its education, culture and art and the opportunities to touch, learn and develop their potential. BUT, as in the past so today, Bulgarians give to Italy their scientific potential, the „beauty“ of the greatest basses born on Bulgarian lands; the verses of some of the most popular Bulgarian poets, the grandeur of magnificent sculptures. their parents.

Keywords: emigration; emigration of Bulgarians to Italy; emigration waves; motives for emigration

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЗащо студентите не учат, а работодателите не дават високи заплати? Default ThumbnailЕлектронно дистанционно обучение на студенти по специална педагогика по дисциплини с практическа насоченост (брайл и ориентиране и мобилност) Default ThumbnailЗа мисията на съвременния български езиковед Default ThumbnailЗа някои проблеми на използване на терминологията и нейното тълкуване в римскоправни текстове
Етикети: emigrationemigration of Bulgarians to Italyemigration wavesmotives for emigration

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост

Следваща статия

В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език

Следваща статия
Българският език, българската история, фолклор и традиции влизат в програмата по българистика на Университета на Илинойс в Ърбана-Шампейн, САЩ

В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език

Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев откри нов STEM център в най-голямото училище в община Костенец – СУ „Св. Климент Охридски“

Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец

Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания

Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания

Последни публикации

  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ
  • България с четири отличия на Международната олимпиада по икономика
  • „Еколято 2025“ – уча и се забавлявам
  • АБУЧ активизира работата за въвеждане на матура по български език в британската образователна система
  • Изследователи от INSAIT организират две събития на водеща конференция за изкуствен интелект
  • Проф. д-р Параскева Манчева: Центърът по източна медицина във Варна вдъхновява нов подход към здравето
  • Препоръката като аргумент за по-висока заплата: мит или реалност
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2025, година XCVII
  • NFLUENCE OF TEACHING METHODS ON THE PERCEPTION  OF THE LEARNING MATERIAL BY STUDENTS – FUTURE PEDAGOGICAL SPECIALISTS
  • За новото название бютибранш
  • РАЗВИВАМЕ ЛИ УМЕНИЯТА, КОИТО ИСКАМЕ ДА РАЗВИВАМЕ? ОЦЕНКА НА ВЪЗДЕЙСТВИЕТО НА ПРОГРАМИ ЗА РАЗВИВАНЕ НА УМЕНИЯ ПРИ ДЕЦА В ПРЕДУЧИЛИЩНА И УЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ. НАСОКИ И ПРЕПОРЪКИ
  • ДИГИТАЛНА ТРАНСФОРМАЦИЯ В ИСТОРИЧЕСКИТЕ НАУКИ: ДЕФИНИЦИИ, ПРИЛОЖЕНИЯ, ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА
  • КУЛТУРНИТЕ СЪБИТИЯ КАТО ИНСТРУМЕНТ ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА ПОЛОЖИТЕЛНИ НАГЛАСИ КЪМ КУЛТУРНОТО МНОГООБРАЗИЕ
  • КОМПОНЕНТИ НА УЧЕБНАТА СРЕДА И ТЯХНОТО ВЛИЯНИЕ ВЪРХУ ПРОЦЕСА УЧЕНЕ НА УЧЕНИЦИТЕ
  • Лекари и известни спортисти в нова инициатива срещу дрогата
  • КОГНИТИВНО РАЗВИТИЕ НА ДЕЦА И УЧЕНИЦИ, ОБХВАНАТИ  В ПРИОБЩАВАЩОТО ОБРАЗОВАНИЕ
  • ЕФЕКТ ОТ ПРИЛАГАНЕ НА МОДЕЛ ЗА ПЕРСОНАЛИЗИРАНО Е-ОБУЧЕНИЕ ВЪРХУ УСПЕХА НА СТУДЕНТИ В ДИСТАНЦИОННА ФОРМА
  • FORMATION OF INCLUSIVE COMPETENCE OF HIGHER EDUCATION STUDENTS IN THE FIELD OF KNOWLEDGE 01 EDUCATION/PEDAGOGY
  • ДИГИТАЛНА ПЕДАГОГИЧЕСКА КОМПЕТЕНТНОСТ НА БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ В САМООЦЕНЪЧЕН ПЛАН – ИМПЛИКАЦИИ ЗА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКАТА  ПРАКТИКА

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"