Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Utilizing Geographical Information System for Mapping Schools Distribution. Case Study: the 4th Lower Secondary in Florina City, Greece

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
04-04-2025
в Uncategorized
A A

Ilias Solakis, Irena Atanasova
South-West University “Neofit Rilski” – Blagoevgrad, (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/math2025-1-6-uti

Abstract. The Geographic Information System (GIS) is still a special tool for mapping schools, comprehending urban planning, and allocating educational resources. In order to demonstrate the value of utilizing GIS techniques to support educational planning authorities, the study conducted a GIS analysis for the distribution of lower secondary schools in Florina,Greece, to comprehend, reorganize, and resolve the issues with the schools’ distribution, availability, and placement in Florina City. Education and population data gathered from authorities were incorporated into a Geodatabase for the study area. The research region’s school accessibility, student density, and location distribution are all understood through the use of spatial analyses.  The analysis’s findings help the Greek authorities make better planning decisions, address current and upcoming issues with providing public schools to citizens, and – above all – improve educational services by identifying services, students, density, directional growth of the schools, and served and unserved populace. The findings revealed two regions with school deserts that need new schools: initially the 4th Lower-Secondary School (Gymnasium) of Florina and possibly in the future the 5th Lower-Secondary School (Gymnasium) of Florina.
Keywords: geographic information system (GIS), QGIS, school mapping, planning, educational facilities, school desert

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailParadigms of Cinema Communication – Constellations in the Field of Cinema Art Default ThumbnailFeatures Of The Formation Of The “Self” Concept Of Students Using Digital Technologies During The Covid-19 Pandemic Default ThumbnailКомуникация, афект и учене в класната стая Default ThumbnailСъвременни аспекти в обучението по съдебна администрация в контекста на дигитализацията на образователния процес
Етикети: educational facilitiesgeographic information system (GIS)planningQGISschool desertschool mapping

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Digital Competency Self-assessment of Computer Science Teachers in Bulgarian Secondary Schools

Следваща статия

Addressing Data Literacy in Information Systems Education

Следваща статия

Addressing Data Literacy in Information Systems Education

Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII

The Specific Distortion of Reality in Children’s Drawing

Последни публикации

  • Наши и чужди учени създават приложими в борбата с рака наночастици
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2025, година XXXIV
  • Процесуален подход в образованието
  • Philosophizing with Children and Philosophizing Children’s Everyday Life
  • Договарянето като начало на философстване
  • Irritability (Need) and An-irritability (Fatigue): A Disorder of Rhythms – the Ontological Burnout
  • Физикализмът във философията на съзнанието
  • Concerning the Noumenon, or Kant’s Thirteenth and Fatal Concept of the Transcendental Analytic
  • Кант и съвременната метафизика
  • The Demonology of Michael Psellus: Socio-Cultural Context and Neoplatonic Influences
  • В България пристига дългогодишен научен директор на NASA
  • Пътуващият фестивал на науката по нови маршрути
  • С упорит труд и системна подготовка учениците в столичното 131. СУ „Климент Аркадиевич Тимирязев“ постигат върхови резултати
  • Доц. д-р Димитър Желев: Науката е динамична и постоянно има открития
  • Стенопис с пеперуди, птици и безкрайна дъга посреща първокласниците в СУ „Емилиян Станев“ във Велико Търново
  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"