Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

A Study on the Possibilities to Integrate the Modern 3D Technologies in the Scientific Activities of the Higher Education Institutions

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
11-08-2023
в Uncategorized
A A

Georgi Hristov,
Ivan Beloev,
Plamen Zahariev,
Diyana Kinaneva,
Georgi Georgiev
“Angel Kanchev” University of Ruse

https://doi.org/10.53656/str2023-4s-2-pos

Abstract. The technological advancements in the last three decades have led to many innovations in the area of the Information and Communication Technologies, which in turn have fuelled the rapid development of the modern 3D technologies. This collective term is used to describe both the methods for the development of the digital content and the solutions and devices, which provide means for the attractive, interactive and innovative visualisation and popularisation of this content. The 3D technologies have provided many possibilities and never-before-seen opportunities, but they have also presented many new challenges. The high cost of the equipment, the complexity of the digitalization processes and the unexperienced staff are just few of the reasons for the slow adoption rate and the delayed integration and use of these technologies by the higher educational institutions.
Currently, there are many different ICT solutions and systems in use in the colleges and universities in Europe and in the world. Nevertheless, only few of them are related to or use the modern 3D technologies. In this article we present and analyse some of the most popular methods and approaches for development of digital models, as well as how this content can be visualised, presented and popularised using different platforms and solutions. Last, but not least, we discuss the possibilities to integrate the modern 3D technologies in the scientific activities of the higher education institutions in Bulgaria.
Keywords: 3D technologies; 3D scanning; 3D printing; digitalization; hologram displays; higher education institutions; scientific projects; scientific activities

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailVocabulary Enrichment in Computer Science for International Students at the Preparatory Department of the University Default ThumbnailDeveloping Critical Thinking Skills through the “Case Study” Teaching Method in Maritime English Language Teaching (MELT) Default ThumbnailSTEM образование: подобряване на компетентностите на учениците чрез иновации в урока „Хранене и здраве“ в V клас Default ThumbnailИзкуственият интелект в бизнеса – финансови, икономически и маркетингови аспекти

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Determining the Degree of Digitalization of a Higher Education Institution

Следваща статия

Оценяване и акредитация на българското висше образование: проблеми и решения в период на дигитална трансформация

Следваща статия

Оценяване и акредитация на българското висше образование: проблеми и решения в период на дигитална трансформация

Когато стотните имат значение: скалиране и калибриране на индикатори в критериалната система на националната агенция за оценяване и акредитация

Осигуряване качество на електронните курсове за дистанционна форма на обучение във висшите училища – опитът на Великотърновския университет „Св. св. Кирил и Методий“

Последни публикации

  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 37/2025 г.
  • Русенският университет изпрати випуск 2025
  • Снимка на броя: На добър час, ученици!
  • По-доброто професионално образование и обучение ще направи Европа по-силна
  • Децата ще могат да подават сигнали за насилие около тях през мобилно приложение
  • Стъпки за развитие на качеството на висшето образование
  • Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство
  • „Приятели“ за братята в Албания
  • 35 млн. лв. за борбата с агресията в училище
  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират
  • УНСС откри 105-ата академична година
  • „Литературата не е музей“ преобразява уроците по литература
  • 21 университета и едно лечебно заведение с договори за антиплагиатски софтуер
  • Над 716 000 ученици влизат в класните стаи
  • Министър Красимир Вълчев: Колкото по-рано включим децата в образователната система, толкова по-успешно ще бъде приобщаването им
  • Изданието „Написаното остава! Пиши правилно! 101 езикови бележки“ с премиера в БТА
  • Столичното 51. СУ откри новата учебна година с тържествен водосвет

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"