Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Над 19 000 ученици, учители и родители са се включили в програмата „Стъпки заедно“ на МОН и УНИЦЕФ България

През тази учебна година тя е утвърдена като самостоятелна Национална програма "Без агресия за сигурна образователна среда" с финансиране от 500 000 лева и включване за първи път на детските градини

Диляна Кочева от Диляна Кочева
17-09-2024
в Новини 2024
A A
Снимки Олег Попов

Близо 12 000 ученици, над 1000 учители и около 6000 родители са се включили в съвместната програма между МОН и УНИЦЕФ България „Стъпки заедно“.

„Тази програма е насочена към справяне с агресията и насилието в училище“, каза служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на срещата си с т.нар. миротворците от едно от първите школа у нас, които се включват в Програмата – 7. СУ „Свети Седмочисленици“ в София. Той посочи, че само за няколко години те са успели стъпка по стъпка да създадат позитивна образователна среда.

„За да бъдете добри хора в обществото, трябва да имате социално-емоционална интелигентност, за да се справяте с различни конфликтни ситуации и да участвате в общественополезни дейности – обясни министърът.

И допълни: –

Смисълът на всяка образователна система е да направи учениците добри хора.

А тази програма прави точно това. Във вашия професионален и личен живот ще може да посрещнете всяко предизвикателство в реалния живот. Това е съвременното образование.“

Проф. Цоков пожела на учениците с всеки изминал ден да стават все по-добри, и не на последно място благодари и на техните ментори.

„Нашата образователна система се нуждае точно от такъв тип ментори, специалисти и психолози, които да подпомагат училищните ръководства, учителите и самите ученици в развиването на тази позитивна образователна среда“, каза образователният министър.

„Оценката на Програмата доказа, че „Стъпки заедно“ дава резултати и подпомага създаването на позитивна училищна среда без насилие. Днес, повече от всякога, се нуждаем от програми, които насърчават социално-емоционалното учене и изграждането на безопасна среда. Оценяваме факта, че МОН вече разширява обхвата на този подход“, заяви представителят на УНИЦЕФ за България Кристина де Бройн.

Кристина де Бройн, представител на УНИЦЕФ за България

По време на срещата с миротворците тя се зарадва, че отново вижда познати лица – ученици, с които са поставили началото на работата по „Стъпки заедно“ още в самото начало.

„От това училище започнахме, а сега те са повече от 200“, посочи още тя и пожела успешна нова учебна година на всички ученици.

„Тази програма променя не само отделни хора, а цялото общество“, категорична е Кристина де Бройн.

„Вратата ми винаги е отворена за вас и в мое лице и в това на учителите си винаги ще получавате подкрепа. За нас е важно да идвате с усмивка на училище и да си тръгвате леко уморени, заредени с нови знания и хубави емоции“, посочи директорът на столичната гимназия Маруся Никова. Тя разказа, че в столичното 7. СУ е разположена кутия на доверието, в която всеки ученик може да пусне бележка и да сподели какво го тревожи. След това сигналите се разглеждат от училищния психолог и ученическия съвет. При нужда от помощ се включва и екипът им от миротворци.

В него участват ученици, които помагат на свои връстници в разрешаването на различни училищни казуси и проблеми. По този начин децата по-лесно се доверяват и могат открито да споделят за притесненията си, да бъдат изслушани и насочени при разрешаването на конкретната ситуация.

„Стъпки заедно“ започва през 2020 г. в пет пилотни училища.

За да се мултиплицира добрият училищен опит, през 2023 г. пилотният проект е обособен в отделен модул на Националната програма „Подкрепа за личностно развитие на децата и учениците“ на МОН. Тогава 32 училища са финансирани с общо 300 000 лв. за изпълнение на различни проекти.

През настоящата учебна 2024/2025 г. „Стъпки заедно“ вече е утвърдена като самостоятелна Национална програма „Без агресия за сигурна образователна среда“. Осигурено е финансиране в размер на 500 000 лв., като за първи път през тази година към Програмата се присъединяват и детските градини.

До момента са одобрени близо 20 институции, които ще изпълняват проекти за създаване на хармонични отношения, за намаляване на агресията и за поставяне на здравословни граници в общуването с децата. Предвиждат се съвместни дейности между родители, учители и деца.

По Програмата ще бъдат финансирани и 40 училища, като нов акцент в тазгодишното издание се поставя върху кебертормоза и работата на децата в безопасна електронна среда. Отделно с учениците ще се работи за постигане на сигурна училищна среда. В дейностите през тази година се очаква да се включат над 15 000 деца и ученици, около 1500 учители и над 8000 родители.



Your Image Description

Свързани статии:

МОН и УНИЦЕФ с обща подкрепа за ученици и учители 62 отличници в петия випуск на програмата „Обучение за ИТ умения и кариера“ Заедно за приобщаваща академична среда Министър Галин Цоков връчи грамота на победителите от Националния фотоконкурс на „Аз-буки“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: 7. СУ „Св. Седмочисленици“Кристина де БройнМинистър Галин ЦоковмиротворциМОННовини 2024УНИЦЕФ

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Около 1100 нови студенти в Шуменския

Следваща статия

Гимназия „Екзарх Йосиф“ в Разград става база за педагогически практики

Следваща статия
Гимназия „Екзарх Йосиф“ в Разград става база за педагогически практики

Гимназия „Екзарх Йосиф“ в Разград става база за педагогически практики

Продължава приемането на творбите за деветото издание на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“

Продължава приемането на творбите за деветото издание на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“

Заедно за приобщаваща академична среда

Заедно за приобщаваща академична среда

Последни публикации

  • Уроци по доброта в училище
  • Важното е децата да бъдат добри хора
  • Министър Красимир Вълчев връчи наградите на „Неофит Рилски“
  • Министър Вълчев: Вложените в образование и наука средства са с най-висока обществена възвръщаемост
  • Откриха поделението на Русенския университет „Ангел Кънчев“ в молдовския град Тараклия
  • Премиера на Издателство „Аз-буки“: Книга със 101 езикови бележки ни учи на важните правила в българския език
  • Президентът Румен Радев участва в изпращането на абитуриентите от Националната гимназия в Благоевград
  • Празнично шествие в столицата по случай 24 май
  • Заместник-министър акад. Витанов призова за запазване на Рамковата програма за научни изследвания и иновации след 2027 г.
  • Министър Вълчев ще препоръча на училищата по-късно начало на учебния ден
  • Приветствие на министър Красимир Вълчев по случай 24 май
  • Зрелостници анализираха на втората матура лидерството в клас и привличането на инвестиции
  • „Написаното остава. Пиши правилно! 101 езикови бележки“ с премиера по БНР
  • Повече обучаващи се в професионални програми
  • Полетът на фантазията
  • МОН публикува за обществено обсъждане промени в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Българската наука излиза на световната сцена в роботиката
  • Първото училище в Кюстендил празнува с приятели
  • Димитър Маринов ще представи книгите си в София
  • Жените, които променят света
  • Българското неделно училище „Св. Св. Кирил и Методий“ в Египет възстановява работа
  • Премиерът Росен Желязков: 24 май е празник, върху чиито основи да градим нашето общо европейско бъдеще

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"