Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025

Рекорден брой сигнали за онлайн насилие над деца през 2024 г.

Диляна Кочева от Диляна Кочева
11-02-2025
в Новини 2025
A A
Националният център за безопасен интернет раздаде благодарствени грамоти

България е на първо място от 47-те горещи линии в света, отчетоха от Националния център за безопасен интернет на конференцията за отбелязване на своята 20-а годишнина.

През 2024 г. са получени общо 1 749 747 сигнала за злоупотреба. От тях 79 093 са от чуждестранни партньори.

Общо 70 268 сигнала за тормоз на деца в интернет са изпратени към дирекция „Киберпрестъпност“ на Главна дирекция „Борба с организираната престъпност“.

Антоанета Василева – координатор на Центъра за безопасен интернет

„Почти 99% от децата, пострадали от онлайн тормоз, са момичета“, каза по време на конференцията координаторът на Центъра за безопасен интернет Антоанета Василева.

По думите ѝ, има подадени над 100 хиляди сигнала за публикувани изображения в „Телеграм“.

„Съдържанието, което не успяхме да свалим обаче, се прехвърли в сървър в Холандия и се борим да бъде премахнато“, обясни Василева.

Тя посочи още, че към тях все по-често се обръщат родители. Те искат да намерят правилния начин към ограничаването на екранното време на децата си и

как да направят профилите им по-безопасни.

През изминалата година от Центъра наблюдават, че все по-често към консултативната линия 123 124 предпочитат да се свързват по телефона, а не чрез чата, както е било в предишни години.

От всички сигнали, които са получили към 2024 г., 60% са били чрез обаждане и 40% по чат модул.

Статистиката относно подателите е в полза на родителите – 63 %, но положителна е тенденцията, че нараства броят и на децата и тийнейджърите, които се обръщат към тях – 37%.

При 72% от подадените сигнали проблемът е възникнал в социалните мрежи, при 17% – в комуникационно приложение, и в 10% – при онлайн игри.

Към момента най-безопасното място са уебсайтовете, като отчетените сигнали за злоупотреба там от Националния център за безопасен интернет са едва 1%.

„За да живеят децата ни в по-безопасен свят, те трябва да бъдат дигитално компетентни“, каза Яна Алексиева – изпълнителен директор на Асоциация „Родители“.

Асоциацията е основен координатор на дейността на Центъра и един от създателите му през 2005 г.

Павлина Филипова – Българска асоциация по семейно планиране и сексуално здраве

От своя страна, Павлина Филипова от Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве заяви, че най-голямата им цел като екип, който работи в името на децата, е

да достигнат до социално уязвимите групи

в крайните квартали на големите градове и в малките населени места на България. „А това се случва, когато връстници обучават свои връстници. Заедно можем да достигнем до повече деца“, посочи още тя.

По време на отбелязването на годишнината бе посочено, че вече над 2000 деца са информирани по метода „Връстници обучават връстници“.

Проведени са над 125 обучения, информационни срещи и кампании в страната за деца, младежи, родители, учители и експерти, а подкрепените деца и младежи чрез обучителни срещи са близо 5000.

„Ще продължим да се застъпваме зад това Центърът да получи държавна подкрепа“, сподели Георги Еленков от Националната мрежа за децата.

Тематично в Международния ден за безопасен интернет – 11 февруари, Центърът раздаде благодарствени грамоти на представители на държавни институции, социални и бизнес партньори.

Ажда Хасан – държавен експерт в Дирекция „Информационни и комуникационни технологии“ към МОН

Министерството на образованието и науката получи две грамоти. Първата отиде при Ажда Хасан – държавен експерт в Дирекция „Информационни и комуникационни технологии“, а втората при Филип Иванов – директор в Дирекция „Информационни и комуникационни технологии“.

Отличия получи и Министерството на вътрешните работи, Дирекция „Превенция“ в Община Варна, УНИЦЕФ България, фондация „Работилница за граждански инициативи“, служители от Гражданската дирекция борба с организираната престъпност и много представители на медиите и бизнеса.

Сред наградените с благодарствена грамота са и четири училища в София, в които се е провеждало обучение за безопасна употреба на интернет и чиито директори, учители и ученици са били изключително активни участници в целия процес.

Отличията получиха 20. ОУ „Тодор Минков“, 51.  СУ „Елисавета Багряна“, 90. СУ „Ген. Хосе де Сан Мартин“ и 26. СУ „Йордан Йовков“.

Your Image Description

Свързани статии:

Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев връчи награда на Техническия университет в София по време на традиционната церемония за присъждане на Академичните оскариМинистър Красимир Вълчев: Необходимо е национално съгласие за развитието на висшето образование Част от отбора, участвал на Жаутиковската олимпиадаБългарските ученици спечелиха 25 медала от Жаутиковската олимпиада Стипендиантската програма на Института INSAIT и Софийския университет продължава с 1 млн.лв. за талантливи студентиСтипендиантската програма на Института INSAIT и Софийския университет продължава с 1 млн.лв. за талантливи студенти Едно от предложенията, които ще направим в Закона за предучилищното и училищното образование, е да развиваме хибридните профили.“ Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев пред БНТМинистър Вълчев: Пред системата има предизвикателства и тя трябва да се променя

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Национален център за безопасен интернетРепортер

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Всекидневна работа за положителна промяна

Следваща статия

Влияние на мутационните изменения на гласа върху музикалната дейност на подрастващите

Следваща статия

Влияние на мутационните изменения на гласа върху музикалната дейност на подрастващите

Проучване на когнитивни стратегии за саморегулирано учене на студенти в професионално-педагогическата им подготовка

Западът по утъпкания път на тоталитаризма

Последни публикации

  • Обезщетение при недопускане на работа
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 27/2025 г.
  • Проф. Елиза Стефанова, председател на Националната агенция за оценяване и акредитация: В България няма толкова студенти, за да има такова огромно ветрило от специалности в университетите
  • Нетрадиционен фест събира млади таланти във Варна
  • Снимка на броя: Цветя за Вазов
  • Да преосмислим заедно Европа
  • Ревнива диня, разговорна чорбица или тъжен сладкиш
  • Проф. Мирослав Карабалиев е новият ректор на Тракийски университет
  • Уточнение за обяви на конкурси за директори в областите Шумен и Разград
  • Поморие посреща директорите на центрове за подкрепа за личностно развитие
  • Без рязък скок на платено обучение
  • Правителството одобри промени в Просветния закон
  • Отбелязваме 175 години рождението на Иван Вазов
  • Стипендии и за студенти в платена форма
  • Министър Вълчев и ректори обсъждат таксата за платено висше образование
  • Български ученици спечелиха отборни бронзови медали от Международния турнир на младите физици (IYPT)
  • Министър Красимир Вълчев: Повече практически задачи ще има в изпитите след 7-ми клас
  • Кът с историята на Никопол
  • По пътя към българските корени
  • Наши учени създават заместители на пестициди
  • Амбицията да си върнеш статута на гимназия
  • Кофеинът забавя стареенето

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"