Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини 2023 Брой 4, 2023

Предлагат четвърто класиране при приема след VII клас

в Брой 4, 2023

Учениците да подреждат желанията си в първи, трети и четвърти етап на класиранията за прием след VII клас, предлага Министерството на образованието и науката. Това е една от промените в Наредбата за организация на дейностите в училищното образование, публикувани за обществено обсъждане. Въвеждането на четвърти етап на класиране максимално ще намали броя на неприетите и незаписани след трети етап ученици и ще създаде условия за по-малко закрити паралелки. По този начин ще се облекчи и административната тежест в училищата, регионалните управления на образованието и МОН.
Остава възможността с решение на началника на регионалното управление на образованието и след анализ на приема, когато след четвъртия етап на класиране записаните в някоя паралелка са под норматива за минимален брой ученици, тя да не се закрива. По изключение държавният прием може да продължи до 11 септември, ако има ученици, които не са приети. Този етап се организира от приемащите училища. В тези случаи, за да се избегне безпринципно приемане и преместване от едно училище в друго, се конкретизира условието за класиране, като вместо „по определени критерии съобразно вида на образованието и на спецификите на обучението“ се установява „според бала на ученика по низходящ ред“. По този начин се запазва принципът на състезателност, въз основа на който се извършва класирането във всички етапи от приема.
В досегашните етапи на класиране ученик, записан в училище в една област след първи или втори етап на класиране, не се визуализира в информационната система като „записан“ в друга област. По този начин даден ученик може да блокира няколко свободни места в няколко области и в същото време да е записан в училище в различна област. С промените този проблем се преодолява, като до трето и в четвърто класиране се допускат само ученици, които не са записани в нито едно училище в страната, както и ученици, които не са кандидатствали до момента. Информационната система вече няма да позволява подаването на заявления за кандидатстване, ако ученикът е със статус „записан“ в училище в страната на място от държавния план-прием.
Друга промяна предвижда учениците, които не могат да се явят на националното външно оценяване, защото са в болница или поради карантина, да могат да използват резултатите си от участие в областен или национален кръг на олимпиадите по български език и литература или математика от календара на МОН, проведени в годината на кандидатстване. За балообразуването ще се използва по-високият резултат от областния или националния кръг на олимпиадата по съответния учебен предмет, изразен в точки като процент от максималния брой точки. В тези случаи родителите ще подават заявление до началника на РУО с приложени документи, които удостоверяват престоя в болница или карантината.
Срокът за подаване на заявлението е преди началната дата, определена в графика за подаване на документи за участие в приема. Допълнението ще даде възможност на ученици, постигнали високи резултати в обучението по български език или математика, да кандидатстват за места по държавен план-прием, съответстващи на нивото на знанията и уменията им.
Областната комисия за приемане на ученици в VIII клас ще може да определя съответните учебни предмети от специализираната подготовка, които да участват в балообразуването за учениците, обучавани в VII клас в специализирани училища, които в свидетелството за основно образование нямат оценка по някои от балообразуващите предмети.

Етикети: Репортер
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Дълга ваканция в две области

Следваща статия

Децата до 10 години безплатно в транспорта

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Децата до 10 години безплатно в транспорта

В ход е дигиталното обучение

ЕК въвежда Механизъм за насърчаване на таланти

Вестник "Аз-буки"

Говорят цифрите

Последни публикации

  • Как полетяха динозаврите
  • Заек с екологична роля
  • Търсят се обитаеми планети
  • Говорят цифрите
  • ЕК въвежда Механизъм за насърчаване на таланти
  • Децата до 10 години безплатно в транспорта
  • Предлагат четвърто класиране при приема след VII клас
  • Дълга ваканция в две области
  • 96,96 млн.лв. за центровете за високи постижения
  • STEM в паралелките с френски език
  • За 13-и път стипендии „За жените в науката“
  • МОН подготвя два закона по Плана за възстановяване
  • Безопасно движение за най-малките
  • Да излезем или да не излезнем, това е въпросът
  • Университетските алианси се срещат наесен
  • Инициатива за образна диагностика на рака
  • Механизъм за насърчаване на таланти
  • Обгрижваните деца
  • Енергия по френски
  • Да посрещнем бъдещето знаещи и уверени
  • ВСУ „Черноризец Храбър“ готви и дентални асистенти
  • Христо Венев от INSAIT с приз за квантово програмиране
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG