Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Academic Entrepreneurship: Practical Results and Training

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
13-12-2024
в Uncategorized
A A

Nikolay Sterev,
Daniel Yordanov
University of National and World Economy

https://doi.org/10.53656/str2024-6s-12-aca

Abstract. Economic theory once again addresses the role of the entrepreneur. The differences observe see rooted in on evolving changing role of universities and anticipated expected transition to Industry 5.0. Focusing on the role of the “entrepreneur” and the process of entrepreneurship with / within the university/academia support we could find stages of understanding the common “academic entrepreneurship”.
Thus, the focus of this paper is on successful “produced” entrepreneurship, specifically entrepreneurial businesses, mindsets, and behaviors at universities. In light of social and economic trends, the main hypothesis is that technological changes necessitate a new approach to academic entrepreneurship and entrepreneurial systems. However, universities are not fully adapted to these changes, particularly in developing countries such as Bulgaria.
Accordingly, the paper focuses on entrepreneurial skills and their training at universities. The primary aim of the paper is to explore how to adapt conventional economic training to foster an academic entrepreneurial mindset. Utilizing the methodology outlined in the European Entrepreneurial Framework, the author presents results from a study conducted before and after training in on developing an entrepreneurial mindset.
The paper is structured as follows: The first paragraph analyzes the evolving role of universities in fostering business-academic collaboration. The second paragraph presents essential entrepreneurial knowledge that is relevant in today’s world. The third paragraph discusses the results of contemporary entrepreneurial education at UNWE-Sofia. Finally, several recommendations are provided for organizing virtual co-creation and co-working clubs for academic entrepreneurs.
Keywords: Academic entrepreneurship, entrepreneurship profile, entrepreneurial potential
JEL: I21, L26, M53

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailКак мислим трансцендентното: диалогът между Карл Юнг и Мартин Бубер Default ThumbnailБойни действия на 16-а погранична дружина през Първата световна война (1916 – 1918) Default ThumbnailKnowledge Sharing Barriers in Bulgarian Companies – an Empirical Study Default ThumbnailШест тезиса към две съвременни литературни истории
Етикети: Academic entrepreneurshipentrepreneurial potential JEL: I21entrepreneurship profileL26M53

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

The Global Market as a Projection of the Information Economy

Следваща статия

Философията на нъджа, или защо либералната държава има нужда от дървено желязо

Следваща статия

Философията на нъджа, или защо либералната държава има нужда от дървено желязо

Млад български учен в класация на „Форбс“

Млад български учен в класация на „Форбс“

Екологичното мълчание: произвеждане на зелени политики извън екологичния дискурс

Последни публикации

  • Снимка на броя: Лятно вдъхновение
  • Отпуска поради лични и семейни причини
  • Електронни бази данни или електронни база данни
  • 2,6 млн. лева за осигуровки на учениците в дуално обучение
  • 37 млн. лева за работа с деца и ученици, застрашени от отпадане от образованието
  • Още 202 млн. лв. по Програма „Образование“
  • МОН проверява социално-педагогически интернат
  • Започнаха дебати за промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Лятна програма за деца в Националния археологически институт с музей при БАН
  • 485 учители обучени по „Успех за теб“
  • В Антарктида за 6 години не се е натрупал нов лед
  • Четири медала за България от Международната олимпиада по биология
  • Филиалът на Русенския университет „Ангел Кънчев“ официално получи сградата на бившия Тараклийски университет
  • Биволи и дантели
  • Шест медала за българските ученици от Международната олимпиада по лингвистика
  • „Избирам да следвам в България“: Нова програма на МОН предлага безплатно обучение и стипендии за родни таланти
  • За училището, което винаги намира място под слънцето
  • Сп. „Философия“, книжка 2s/2025, година XXXIV
  • DUALISTIC AND TRADITIONAL RELIGIOUS VIEWS AND THEIR EFFECT ON THE SOCIAL FABRIC IN BULGARIA
  • МYTHOLOGIZING OF BOGOMILISM IN THE WORK OF BULGARIAN WRITER IVAN GROZEV
  • THE NEW BOGOMILISM AND THE CONCEPT OF ORIGINAL SIN – AN APPROACH TOWARDS A CONTEMPORARY DUALISM?
  • THE OCCULT-ESOTERIC NATURE OF SOME BRANCHES OF CONTEMPORARY BOGOMIL DOCTRINE

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"