Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Античните паметници по трасето на Диагоналния път в западните пътеписи от XVI век

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
26-11-2024
в Uncategorized
A A

Иван Вълчев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/his2024-5-2-anc

Abstract. The paper presents an analysis of the accounts provided by Western travellers from the 16th century regarding the ancient monuments situated along the route of Via Diagonalis, which traverses the Balkans from Belgrade to Istanbul. The ancient Roman road was primarily utilised by Habsburg envoys to the Sublime Porte, although it was also employed by diplomats from Venice and, on occasion, from France. The travelogues provide insight into the condition of the ancient road and the ruins in Nis, Sofia, Plovdiv and Edirne. It is of particular interest to note the remains of the gate in Trajan’s Pass. The information provided by travellers is often limited in scope and lacks sufficient detail. The reasons for this are primarily the lack of time and the suspicious attitude of the Muslims who accompanied the travellers. Nevertheless, travelogues from the 16th century contain invaluable information about monuments and inscriptions that have been destroyed, thereby enhancing our understanding of the history and culture of the Roman provinces of Thrace and Upper Moesia. Furthermore, travellers provide insight into the attitude of the local population towards antiquities. In contrast to Renaissance Europe, where the study and preservation of Antiquity was a prominent aspect of the educated elite’s culture, travellers indicate a lack of interest in these matters among the local population.
Keywords: travelogues, Via Diagonalis, roman Trace and Upper Moesia, ancient monuments

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailConference report on the international academic conference Word and ideologies, Plovdiv University, 20.05 – 21.05 2021 Default ThumbnailThe Technology оf Development оf Communicative Culture оf Elementary School Teachers Default ThumbnailПо въпроса за времето и начина на създаване на Централния български революционен комитет в Българско Default ThumbnailНовият нормативен ред за определяне на трудовото възнаграждение за академичната длъжност „асистент“
Етикети: ancient monumentsroman Trace and Upper MoesiatraveloguesVia Diagonalis

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Щрихи към бизнес историята на Българското възраждане: предприемаческата активност на Атанас Симов през 70-те години на XIX в.

Следваща статия

Сенчестата страна на полуцивилизования човек: бележки из архива на холандския философ на историята Йохан Хьойзинха

Следваща статия

Сенчестата страна на полуцивилизования човек: бележки из архива на холандския философ на историята Йохан Хьойзинха

Участието на Борис Цонев в състезанията по изкуствата в Берлин 1936 г. – принос към олимпийската история на България

Поглед към издателската дейност на Aграрния университет – Пловдив

Последни публикации

  • Право на отпуск за обучение – какво предвижда законът
  • Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи
  • МОН публикува концепция за стандартите за ранно учене и грижи
  • „Училище за успех“ търси нови посоки за образование
  • ТКЗС – драмата, сполетяла българското село
  • За термина ейджизъм
  • Юлиана Ефремова, началник на РУО – Перник: Отговорни сме да научим децата да мислят критично
  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2025, година XLXII
  • Филмът „Заведи ме вкъщи“ в контекста на киното за деца в България
  • В ироничното „царство“ на Музил
  • Възрожденските писатели за българския език: Иван Вазов за чуждите думи, падежите, членуването и правописанието
  • Езикът на реставрацията на фотографии: културно наследство и методологии
  • „Impatient Women“ or The Future of The Values/Values of the Future
  • Сдружението на директорите в търсене на новата мисия на образованието
  • Правните ценности като културно-значими ориентири в обучението по чужд език на студенти-юристи
  • Връзката между средното и висшето образование като проблем на чуждоезиковото обучение в България
  • Концептуализация на пространствеността в руския език от гледна точка на лингводидактологията
  • Maritime English Final Assessment оf Future Deck Оfficers at the Nikola Vaptsarov Naval Academy, Bulgaria
  • Синкретизъм и модалност
  • Cognitive-Communicative Aspects of Language Functioning in Older Adults: Bulgarian Application of the SCCAN

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"