Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Derrida and Kristeva Play Sollers’ Numbers (A Gamer’s Mode d’emploi)

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
24-07-2025
в Uncategorized
A A

Miglena Nikolchina

Sofia University “St. Kliment Ohridski”

https://doi.org/10.53656/phil2025-02-08

Abstract. Jacques Derrida’s influential essay “Dissemination” (1969) offers a detailed commentary and subtle response to Philippe Sollers’ novel Numbers (1968), which he calls a “textual machine.” Elaborating some of her most fascinating concepts, Julia Kristeva’s essay on Numbers “Engendering the Formula” appears almost simultaneously with Derrida’s text. In terms of dialogical contiguities but also in terms of irreducible specificities, this unique crossing of perspectives is indicative of the 1960s intellectual efforts to surmount the technocratic pressures on the humanities. Addressing the novel and the essays as an “ensemble” – as different replays of a quasi “video game” – the present study foregrounds the performative aspects of the three authors’ formidable artistic and theoretical encounter. Their employment of quotation, numerology and levels of meaning are approached through their intertextual play with each other as well as, among other things, Dante’s work, Kabbalah, and I ching, the Chinese Book of Changes. In the face of the unprecedented flattening and automatization of language we are facing today, the Numbers exchange provides a powerful vindication of writing as a supernumerary and multi-dimensional non-linear process.

Keywords: Intertextuality; numerology; levels of meaning; Dante; video game

 

O tu che leggi, udirai nuovo ludo.

Dante, Inferno, Canto XXII

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailВлияние на обучението от разстояние в електронна среда върху някои аспекти на стиловете на учене при учениците от горна училищна възраст Default ThumbnailПрилагане на PERMA модел в иновативен STEM предмет „Космически изследвания“ Default ThumbnailРеализиране на компетентностния подход чрез учебния проект в началните класове Default ThumbnailСтрастите на душата в старата и новата българска литература: опит за сравнение

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Blindness and Insight of Reading Deconstruction Between Jacques Derrida and Paul de Man

Следваща статия

Conceptual Encyclopedia of Hermeneutics

Следваща статия

Conceptual Encyclopedia of Hermeneutics

Лято с мисия в Дупница

Лято с мисия в Дупница

The Problem of Religious Diversity: A Philosophical Approach

Последни публикации

  • Какво следва при незаконно уволнение и как се търси обезщетение
  • Без опашки за здравни карти преди началото на учебната година
  • Мултитаскинг или многозадачност
  • Когато логика и интуиция вървят ръка за ръка
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 32/2025 г.
  • Предложение: Работа от вкъщи през лятото за родители на деца до 12 години
  • Обновяват кабинети и изграждат центрове за хуманитарни науки в 398 школа
  • Школи за олимпийски таланти
  • Петима кандидати за началник на РУО – София-град, са допуснати до тест
  • Ученичка от Математическата в Пловдив в топ 5 на най-престижната международна изследователска програма
  • Всяко дете е личност, която заслужава уважение и подкрепа
  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"