Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Екотревожност и перцепция за климатичните промени

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
13-12-2024
в Uncategorized
A A

Светлина Колева,
Снежана Илиева,
Калоян Харалампиев,
Соня Карабельова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/phil2024-04S-07

Резюме. Признавайки нарастващите притеснения относно климатичните промени и тяхното влияние върху психиката и поведението, настоящото изследване се фокусира върху разглеждане на един от съвременните конструкти – екотревожност, и представя адаптирана българска версия на „Скала за екотревожност“ (HEAS-13) на Хог и колеги върху извадка от 551 респонденти. Тази адаптация е ключова за оценка на нивата на екотревожността сред българското население, като данните потвърждават оригиналната четирифакторна структура на инструмента и добрите му психометрични характеристики. Изследването разкрива по-високи нива на екотревожност сред жените в сравнение с мъжете, което предполага полово неравенство в екологичните притеснения и съвпада с предишни изследвания, в които се установява, че жените често проявяват по-силни реакции към климатичните промени. Получените резултати обогатяват разбирането за екотревожността като многомерен конструкт и приложената скала за измерването ѝ може успешно да се прилага в българския социокултурен контекст и да подпомогне създаването на ефективни стратегии, политики и програми за намаляване на негативните ефекти от климатичните промени.
Ключови думи: екотревожност, HEAS-13, тревожност от климатични промени, афективни и поведенчески симптоми

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailОбразователна подкрепа на деца в резидентна грижа в условията на електронно обучение (приложни аспекти) Default ThumbnailВъвеждането на геометрична вероятност в ХI клас Default ThumbnailThe Influence of the Environment on the World of the Learning Disabled Default ThumbnailПравото на образование на децата със специални образователни потребности
Етикети: HEAS-13афективни и поведенчески симптомиекотревожносттревожност от климатични промени

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Да поговорим на български

Следваща статия

Usage of Expressions in Slogans from Political Campaigns: a Case Study of Bulgarian Local Elections in 2023

Следваща статия

Usage of Expressions in Slogans from Political Campaigns: a Case Study of Bulgarian Local Elections in 2023

Психологически аспекти на проекологичното поведение

The Art of Challenging: Re-Reading and Remembering

Последни публикации

  • Споделянето на знания стимулира изследователската дейност
  • Формули, които дават резултати
  • Създадоха виртуален образ на мозък на мишка
  • Гвардейският отряд е школа по лидерство и добродетели
  • В „Автото“ в Бургас създават бъдещето
  • Откъде е блясъкът на амолитовите скъпоценни камъни?
  • Спорт ли е футболът?
  • Дигитално-медийната грамотност ще бъде застъпена по-широко в учебните програми
  • Асоциацията на частните училища обсъжда ролята на иновациите за качествено образование
  • Мерките дават ефект: сериозен ръст на студентите, които учат за медицински сестри, инженери, физици и химици
  • Клас прослужено време: правила при основен и при втори трудов договор
  • Кътчета от Родопите
  • За една година над 5000 души валидираха професионалните си умения
  • Столичната 49. ДГ „Радост“ откри STEM център за малки изследователи
  • 3D мапинг или как се става визуален артист
  • Детството влиза в нова ера
  • Социалните мрежи водят до психични проблеми сред децата
  • „Тех Арена“ с 600 места отвори врати в Техническия университет в София
  • Национално издателство за образование и наука „Аз-буки“ с ново онлайн пространство
  • Скърбящият воин пази паметта на героите от 1885 г.
  • Децата диктуват дневния ред
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 46/2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"