Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Комуникация и философия

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
28-03-2025
в Uncategorized
A A

Владимир Градев
Главен редактор на сп. „Философия“

https://doi.org/10.53656/phil2025-01-01

Една притча на Кафка ни позволява по-добре да разберем парадоксалната метафизика на съвременната комуникация. „Дадено им бе да избират дали да станат царе, или царски куриери. Всички, както е характерно за децата, поискаха да бъдат куриери. Затова има само куриери. Те препускат през света и понеже няма царе, викат един на друг своите безсмислени вече послания…“ Гласовете постоянно се смесват и макар да носят все повече и повече информация, не успяват да предадат никакво съдържание и тъй като автентичността на никое послание не може да бъде удостоверена, смисълът на всяко е нищожен. Информационното преизобилие се оказва кухо и лишено от стойност, защото никога не може да бъде отведено до специфичен източник. Притчата внушава необходимостта от висш авторитет, ала не посочва кой пита децата за избора на тяхното звание.

За какво ни е философията, ако не за да ни помогне да намерим добрата употреба на посланията, без да ни е нужен „цар“ зад тях, но и без, търсейки истината, само да откриваме ad nauseam една истина зад друга, толкова празна, колкото и предходната? Философията посочва пътя от информираността към знанието, като изяснява откъде идва, какво съставя и как се развива проблемът, и като лекува отворените от комуникацията метафизични рани, които се дължат на езикови и понятийни обърквания; на начините, по които гледаме на света и се оставяме гледката да ни държи в плен на господстващия дух на епохата; на увереността на техническата рационалност, че няма нещо, което да не може да бъде калкулирано и контролирано; на медийната доксософия и готовите отговори на идеологиите. Философът наистина философства, когато не се задоволява да отразява своето време, а търси да го направи по-разбираемо, заедно с предходните и следващите времена, и най-вече когато успее да покаже, че мисленето е действие, че е първата и основна форма на нашето правене. Усилията на авторите на списание „Философия“ са посветени в голяма степен именно на това.

Communication and Philosophy

 

                                                           Prof. Vladimir Gradev, Dsc.

Sofia University
Faculty of Philosophy
E-mail: vgradev@phls.uni-sofia.bg

 

>> Изтеглете статията в PDF <<

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailРавнище на формираност на социолингвистичните и социокултурните компетентности на учениците в началния етап на основната образователна степен през погледа на родителите Default ThumbnailМодел на педагогическа технология за формиране на обществени и граждански компетенции Default ThumbnailЕкспериментално определяне зависимостта на специфичния топлинен капацитет на водни разтвори на LICIL от температурата и концентрацията им Default ThumbnailИзследване на детската рисунка като процес

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Министър Вълчев: За да бъдем успешни, трябва да мотивираме студентите ни да учат всеки ден

Следваща статия

Building Bridges or Gates between Game and Play?

Следваща статия

Building Bridges or Gates between Game and Play?

Образование и наука с хоризонт 2029 г.

Промени в Програма „Научни изследвания, иновации и дигитализация за интелигентна трансформация“

Поща „Аз-буки“: Ръчно изработена книга за опълченците от Пернишко

Поща „Аз-буки“: Ръчно изработена книга за опълченците от Пернишко

Последни публикации

  • Диабетът не се развива от днес за утре
  • Разкриват „Оперни тайни“ на децата във Варна
  • „Монтесори“ педагогиката създава морален компас у детето
  • Учим от природата за природата
  • Връчиха наградите в конкурса „Родолюбие“
  • Таня Михайлова проведе среща за повече информираност за диабета в училищата
  • Откриха в пещера претендент за най-голяма паяжина
  • Софийският университет и Столичната община подписаха споразумение в сферата на образованието
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център в столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • За термина амаксофобия
  • Министър Красимир Вълчев: Работата на медиаторите е изключително ценна за образованието и реализацията на децата
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2025, година XCVII
  • Perceptions of Social Networking through the Prism of Teacher Education Students
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Центровете за подкрепа са партньор на училищата във възпитанието на учениците и разгръщането на таланта им
  • Над 9000 ученици със специални потребности и с изявени дарби са подкрепени по проекта „Успех за теб“
  • Модернизацията на висшето образование изисква задълбочаване на партньорството между университетите
  • Модел за прилагане на подхода на игровизация във висшето образование
  • Ученици от ПГ „Велизар Пеев“ блестят с майсторство на международно изложение
  • Повишаване на говорната компетентност в обучението по английски език на студенти бакалаври: подход, основан на задачи, за подготовката на бъдещи учители
  • A Case Study on University Students’ Performance, Attitudes, and AI Use in Completing an Online Multi-stage EFL Writing Assignment
  • Законова защита при забавени или неплатени заплати
  • Въздействието на себеефективността върху благополучието на студентите в дигиталната ера

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"