Доц. д.н. Йосиф Нунев
Педагогически колеж – Плевен
https://doi.org/10.53656/ped2023-1.05
Резюме. Настоящото изследване е посветено на не особено популярната и често подценявана у нас тема за подобряване на организационната култура в училищното управление с фокус към работата в мултикултурна образователна среда. На анализ се подлага Стратегията за развитие на 77= ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ – София. Представят се и резултатите от проведените онлайн анкети с педагогическите специалисти на училището и с представители на родителската общност. Предлагат се изводи и препоръки, които могат да бъдат полезни за всички етнокултурно смесени училища у нас. Самият модел на изследване може да се използва както от изследователи, така и от училищни ръководители и експерти от регионални управления по образованието за оценяване на наличната организационна култура за работа в мултикултурна образователна среда.
Ключови думи: организационна култура; мултикултурна образователна среда; споделени ценности