Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Педагогически аспекти на интерактивната комуникация с визуалното изкуство в музейна среда

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
28-06-2019
в Uncategorized
A A

Ани Златева, Катя Тинева-Гюрковска

Тракийски университет – Стара Загора

 

Резюме. В доклада се проследяват на концептуално и на емпирично ниво някои от основните аспекти на педагогическата работа, насочена към интерактивни занимания с деца от различни възрастови групи с визуалните изкуства в галерийна среда. Набляга се на вариативността при комуникацията с произведенията на изкуството и необходимостта от активно взаимодействие при тяхното представяне и възприемане. Основаната цел на изследването е да се анализира степента на заинтересованост у децата към различните произведения на изкуството според тяхната стилистична и жанрова принадлежност и анализ на данните. За постигането на тази цел е избрана неформална среда за творческа дейност на децата и предварително подготвени мотивиращи експериментални задачи. Прилагат се традиционни и интерактивни методи на педагогическа обусловеност, с които се цели провокирането на по-изявен интерес към подбраните и експонирани произведения на изкуството. В текста се изследват различните педагогически аспекти за активиране на визуалните възприятия при студенти и деца чрез докосването до оригиналните платна на творците. Проследени са процесите на интерактивни взаимовлияния между различните звена, което оформя основните етапи на изследването – връзката между куратор и деца, куратор и студенти, картина и деца и т.н., като е направен обобщен педагогически анализ на постигнатите резултати. За анализа на получените данни са използвани стандартни методи за педагогически изследвания, които включват: емпирични – педагогически експеримент; праксиметрични – наблюдение, анализ на детско творчество, контент-анализ, количествен и качествен анализ на получените емпирични данни, експертна оценка. На база на проведения експеримент са направени изводи относно стиловите, жанровите и цветовите предпочитания на децата към определени произведения на изкуството и степента на въздействие на интеракцията в комуникацията с визуалното изкуство на тези предпочитания. Получените резултати от изследването могат да имат практическа приложимост в обучението по изобразително изкуство относно подбора на вида на произведения на визуалните изкуства, включвани за изучаване, анализ и илюстрация на различни учебни проблеми в обучителния процес.
Ключови думи: интерактивна комуникация; визуални изкуства; музейна среда

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailНаучно-практическа конференция „Предизвикателствата на съвремието и качеството на образование“ Default ThumbnailApproach To Ship’s It And Ot Systems Cybersecurity Improvement Default ThumbnailBuilding Bridges or Gates between Game and Play? Default ThumbnailФормиране на дигитални компетентности в обучението на учители по география – основни положения, възможности, ограничения

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Ролята на съвременните техники на рисуване в практическото обучение на студентите от педагогическите специалности за бъдещата им реализация в процеса на преподаване на изобразителни изкуства

Следваща статия

Професионално-личностната готовност на учителите като социално-психологически ресурс за формиране на социалната адаптация при деца със синдром на Даун

Следваща статия

Професионално-личностната готовност на учителите като социално-психологически ресурс за формиране на социалната адаптация при деца със синдром на Даун

Професионално-личностна рефлексия на учителя

Педагогика, година XCI, книжка 5, 2019

Последни публикации

  • СУ „Христо Ботев“ в Долни Дъбник става Академия за социално емоционални умения
  • Училищният психолог д-р Таня Илиева и педагогът Елка Димитрова издават книга дневник за сближаване и общуване в семействата
  • Приказната история за „Вълшебните обувки на Кая“ с премиера в Столична библиотека
  • Студентка и учител вдъхват нов живот на детско отделение в Кюстендил
  • 120 години дух, воля и просвещение
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Образователните маршрути са пъзел от знание и преживяване
  • Държавата осигурява средства за българските полярни изследвания
  • Започват обученията на учители, които ще подготвят бъдещите олимпийци
  • Носителят на Нобел за мир Мария Мачадо: „Изборът беше между бюлетини и куршуми“
  • Право на отпуск за обучение – какво предвижда законът
  • Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи
  • МОН публикува концепция за стандартите за ранно учене и грижи
  • „Училище за успех“ търси нови посоки за образование
  • ТКЗС – драмата, сполетяла българското село
  • За термина ейджизъм
  • Юлиана Ефремова, началник на РУО – Перник: Отговорни сме да научим децата да мислят критично
  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2025, година XLXII
  • Филмът „Заведи ме вкъщи“ в контекста на киното за деца в България
  • В ироничното „царство“ на Музил
  • Възрожденските писатели за българския език: Иван Вазов за чуждите думи, падежите, членуването и правописанието

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"