Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Предизвикателства при обхождането на интернет с цел извличане на данни

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
08-03-2024
в Uncategorized
A A

Георги Чолаков 1), Емил Дойчев 1),
Светла Коева 2)
1)Факултет по математика и информатика – ПУ „Паисий Хилендарски“ (България)
2)Институт за български език „Проф. Любомир Андрейчин“ – БАН (България)

https://doi.org/10.53656/math2024-1-1-cha

Резюме. Статията представя предизвикателствата при реализацията на Система за извличане и визуализация на данни от интернет посредством обхождането на езикови ресурси от хранилището Hugging Face и извличането на данни, свързани с тях. Данните в системата периодично се обновяват, за да се проследява динамиката при създаването на езикови ресурси за различни периоди. Статията представя анализа на достъпните данни, тяхната структура и избрания начин за обхождане на страниците и извличане на данните. Споделеният опит при преодоляването на конкретните предизвикателства може да послужи прирешаването на сходни проблеми, свързани с извличането на данни от интернет, задача, която често стои за разрешаване в различни проекти (включително ученически). Придобитият опит вследствие на описаната разработка показва, че подобен тип системи са силно зависими от имплементацията на обхождания източник на данни и при промяна в неговата структура на данни извличането трябва също да се актуализира, за да продължи да работи.
Ключови думи: уебобхождане; автоматично извличане на данни; набори от езикови данни

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailДвупараметрична задача за оптимално разпределение на ресурси Default ThumbnailИзграждане на позитивни нагласи за предприемачество и социална активност чрез иновативната обучителна система ILS (Innoschool) Default ThumbnailРезултати от външното оценяване по биология и здравно образование – VIII клас (2018/2019 г.) Default ThumbnailИма ли място „Новото изкуство“ в класните стаи? Алтернатива ли е моделът 1:1
Етикети: автоматично извличане на даннинабори от езикови данниуебобхождане

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Видеопослание за Левски

Следваща статия

An Approach and a Tool for Euclidean Geometry

Следваща статия

An Approach and a Tool for Euclidean Geometry

Релевантни ли са утвърдените таксономии за обучение в електронна среда?

Student Satisfaction with the Quality of a Blended Learning Course

Последни публикации

  • Софийският университет и Столичната община подписаха споразумение в сферата на образованието
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център в столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • За термина амаксофобия
  • Министър Красимир Вълчев: Работата на медиаторите е изключително ценна за образованието и реализацията на децата
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2025, година XCVII
  • Perceptions of Social Networking through the Prism of Teacher Education Students
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Центровете за подкрепа са партньор на училищата във възпитанието на учениците и разгръщането на таланта им
  • Над 9000 ученици със специални потребности и с изявени дарби са подкрепени по проекта „Успех за теб“
  • Модернизацията на висшето образование изисква задълбочаване на партньорството между университетите
  • Модел за прилагане на подхода на игровизация във висшето образование
  • Ученици от ПГ „Велизар Пеев“ блестят с майсторство на международно изложение
  • Повишаване на говорната компетентност в обучението по английски език на студенти бакалаври: подход, основан на задачи, за подготовката на бъдещи учители
  • A Case Study on University Students’ Performance, Attitudes, and AI Use in Completing an Online Multi-stage EFL Writing Assignment
  • Законова защита при забавени или неплатени заплати
  • Въздействието на себеефективността върху благополучието на студентите в дигиталната ера
  • Генеративен изкуствен интелект в образованието: проблеми и решения
  • Естественият интелект за изкуствения интелект в дигиталното приобщаващо образование
  • Development of Democratic Culture through Contents about the Roma in Classroom Teaching – Students’ Perception
  • Екологично знание в образователната система – възможности за мултиплициране на ефектите
  • Европейската комисия обяви покана за проекти по „Еразъм+“ за 2026 г.
  • „Аз-буки“ се среща с младите таланти на България
  • Че какво без песен е светът

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"