Минчо Полименов
Бургарски държавен университет „Проф. д-р Асен Златаров“
https://doi.org/10.53656/str2025-2-3-ref
Резюме. Препоръките към професионалното образование и чуждоезиковото обучение в туризма се приемат от всички специалисти, като осмислена иновация, която ще доведе до по-добри качествени резултати. В повечето от образователните програми и концепции, свързани с проблемите в българския туризъм, се залагат само анализи и обобщения. Образователната система търси начин как и по какъв път да постигне ефекта чрез образователните процеси и на какви стратегически ходове, които да имат прогресивно развитие, да заложи. Все повече се налагат тенденциите, свързани с подобряване на качеството на обучението по туризъм и културата на обслужване, като част от иновациите в образователния процес. Акцентът за туристическия мениджмънт според Питър Дракър е: „Новаторство и предприемачество – практика и принципи“ (Drucker 2004). Образователните програми и начинът на преподаване на материала е условие за успех, който има отношение към непрекъснато иновиране, импровизиране на водещи знания и умения. Безконечна и циклична трябва да е връзката с практиката, а менторите (наставниците) да са в основата на практическата реализация. Само така иновациите в образованието ще засвидетелстват вниманието на човешкия ресурс и ще го стимулират да израства. Кредитите по професионалните дисциплините във висшето образование между висшите училища по туризъм трябва да са стандартизирани да се признават и да имат възможност за надграждане в практическото обучение.
Ключови думи: референции; образование; обучение, туризъм; иновиране; компетентност и качество
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия