Антония Цанкова
Радея Гешева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/for2024-05-08
Резюме. Статията представя наблюдения относно прилагането на Общата европейска езикова рамка и Китайската референтна рамка в изпитните системи по италиански и китайски като втори езици. Изследването предлага критически преглед на състоянието на двете образователни системи, претърпяващи сходен развой, повлиян от световните тенденции в чуждоезиковото обучение. Поставя се акцент върху взетото на образователно ниво решение – от оторизираните институции, които провеждат изпити и издават сертификати за владеене на италиански и китайски език – включващо постоянно обновление, адаптиране и актуализиране на използваните материали и подходи.
Ключови думи: чуждоезиково обучение, италиански език, китайски език, езикови рамки