Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

The Popular Preachers and Storytellers (Quṣṣāṣ) – The Earliest Historians, Exegetes, and Legal Specialists in Islam

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
27-06-2023
в Uncategorized
A A

Pavel Pavlovitch
Sofia University “St. Kliment Ohridskiˮ

https://doi.org/10.53656/his2023-3-1-pop

Abstract. Popular preachers and storytellers (quṣṣāṣ; sg. qāṣṣ) appeared towards the middle of the first/seventh century and quickly became the earliest informal historians and exegetes in Islam. Before long, the Umayyad caliphs recognized the political impact of their sermons and institutionalized preaching and storytelling (qaṣaṣ) as a state office. Notwithstanding this fact, informal qaṣaṣ did not vanish altogether, sometimes giving voice to pious discontent with the ruling dynasty. In the present study, I demonstrate that during the Marwānid period qaṣaṣ was combined with judgeship and other official positions. A comparison with documentary sources suggests that during the same period the term qāḍī (judge) was not yet used, and it may have been retroactively grafted onto the Umayyad past by early ʿAbbāsid historical literature. Literary sources also imply the existence of regional hierarchies of quṣṣāṣ. During the second/eighth century, qaṣaṣ lost its significance to the professional collection and transmission of traditions (ḥadīth) for the needs of Islamic jurisprudence and exegesis. Ḥadīth transmitters and critics eventually came to dismiss the quṣṣāṣ with contempt and derision.
Keywords: qāṣṣ; quṣṣāṣ; storyteller; preacher; qāḍī; judge; ḥadīth; exegesis

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailShared by All Speakers? Dative Predicatives in Bulgarian and Russian Default ThumbnailИзучаването на чужди езици през Възраждането Default ThumbnailРекламный телетекст в зеркале интертекстуальности и интердискурсивности Default ThumbnailPitch Variation for Chinese Syllables of Different Information Load (Based on Commercial and Social Radio Ads)

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Сп. „Педагогика“, книжка 5/2023, година XCV

Следваща статия

Опити за сближаване между България и Сърбия в периода 1908 – 1909 година през погледа на пълномощния министър Андрей Тошев

Следваща статия

Опити за сближаване между България и Сърбия в периода 1908 – 1909 година през погледа на пълномощния министър Андрей Тошев

Оценка на символите на модернизацията в България на границата на XIX и XX век в описанията на руски пътешественици

Розовомаслената индустрия в България през периода oт началото на Голямата депресия до началото на Втората световна война

Последни публикации

  • Предложение: Работа от вкъщи през лятото за родители на деца до 12 години
  • Обновяват кабинети и изграждат центрове за хуманитарни науки в 398 школа
  • Школи за олимпийски таланти
  • Петима кандидати за началник на РУО – София-град, са допуснати до тест
  • Ученичка от Математическата в Пловдив в топ 5 на най-престижната международна изследователска програма
  • Всяко дете е личност, която заслужава уважение и подкрепа
  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"