Калина Иванова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
https://doi.org/10.53656/ped2024-1.09
Резюме. Статията представя структура и инструментариум на STEM урок по биология и здравно образование (VII клас), който предоставя и възможности за прилагане на съвместно преподаване. Урокът е реализиран от учител по биология и здравно образование с ученици от Основно училище „Яне Сандански“ – Пловдив. Актуалният проблем, който се разглежда, е антибиотичната устойчивост (резистентност) на болестотворните бактерии. Учениците моделират въздействие на антибиотик върху числеността на бактерии с различна чувствителност. В хода на работата учащите усвояват активно знания, прилагат умения за пресмятане на вероятности и за графично представяне на данни, повишават дигиталните си умения. Преминават на практика през етапите на научното изследване: прогнозират, изследват, анализират и правят изводи. Развива се критичното мислене и се повишават уменията за комуникация и сътрудничество на учениците.
Ключови думи: STEM урок, биология и здравно образование, 5Е обучителен модел, математическо моделиране, съвместно преподаване