Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 9, 2022

Да задържиш интереса на децата

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-03-2022
в Брой 9, 2022
A A
Всяка класна стая е оборудвана с лаптоп и мултимедиен проектор, като компютърните
кабинети правят училището желано

Стоян СТОЯНОВ

Технологиите вече са част от нашата работа и от учебния процес. Всяка класна стая е оборудвана с лаптоп и мултимедиен проектор, като всички колеги използват всекидневно тези устройства в учебния процес. Разполагаме и с интерактивни дъски в два кабинета. И на учениците им харесва, интересно им е и предпочитат по този начин да им бъдат поднасяни уроците.“ Това споделя пред „Аз-буки“ Женета Паунова – директор на Обединено училище „Пейо Крачолов Яворов“ в с. Стефаново, област Добрич. Вероятно затова не срещат особени проблеми, когато се налага да преминат към обучение онлайн. Педагозите работя през платформата MS Teams, като повечето ученици влизат редовно в часовете.

Женета Паунова,
директор

Едно от основните предизвикателства пред екипа на училището е да задържи интереса на учениците към ученето. Особено на онези от децата, които идват от семейства, за които образованието не е приоритет. „Защото някога детето идва с желание, ние го виждаме, че добре се справя, няма особени трудности в обучението, но проблемът е в семейството“, отбелязва директорката. Затова и с колегите си набляга на работата с родителите. За съжаление, пандемията затруднява тази комуникация в последните две години. Но въпреки това учителите намират начини да общуват с родители. „Онези от тях, които се интересуват от образованието на децата си, често ми звънят. Те знаят, че могат да се обърнат по всякакъв въпрос, да питат и да разговаряме“, казва събеседничката ми.
В ОбУ „П. Кр. Яворов“ се обучават около 60 ученици, основно от уязвими групи. Те са от четири населени места – Стефаново, Пчелино, Славеево и Бранище. За пътуващите е осигурен транспорт от и до съседните населени места, който ги извозва сутрин и вечер след целодневната организация. „Обхванати са всички подлежащи на обучение от тези населени места. За съжаление, и при нас има пътуване на децата с родителите им за чужбина през учебната година. През декември 2021 г. заради безработицата в региона започнаха цели семейства да се ориентират към Германия. И това е голям проблем за нас. В последните две години сме имали само един случай, в който семейство се връща в страната и ученици се записват отново в нашето училище“, споделя още директорката Паунова.
По думите ѝ преди постъпването в I клас всички деца са посещавали детска градина. Но в начален етап си остава проблемът с българския език, който децата говорят само в училище. Затова и екипът от 11 педагози – повечето до 40-годишна възраст, набляга много на обучението и на допълнителната работа по български език, за да се наваксат натрупаните дефицити. „Работим по проекта „Подкрепа за успех“, като всички групи в начален етап са по български език. Акцентираме върху него и в VII клас предвид националното външно оценяване“, отбелязва събеседничката ми.
Директорката на школото коментира още, че повечето възпитаници продължават образованието си след VII клас и завършват средно образование, като се насочват основно към професионални гимназии в близкия Добрич. Все още обаче има и семейства, които спират момичетата от обучение след VII клас. А това, заедно с миграцията и конкуренцията на гимназиите от големия град, оказва негативно влияние към приема на осмокласници. „През последните две години не сме имали осъществен план-прием, като към момента имаме само един X клас с профил „Текстообработване“, информира директорката. И изразява надежда, че в региона ще настъпи някакво икономическо оживление, така че семействата да не емигрират и школото да има сигурно бъдеще.
През настоящата година в Обединеното училище в с. Стефаново функционират четири групи за занимания по интереси – „Природа и човек“ обхваща ученици от V – VII клас, „Музикална чуднотека“ събира деца от I – IV клас. Другите две са „Народите на Балканите“ и „Фолклор на етносите“.
Учениците се включват с желание и в различни конкурси, като последният е за коледни картички и украси, организиран от Местната комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетни и непълнолетни – Добрич.
„Разбира се, винаги има нужда от подобрения, но като цяло, базата ни е на добро ниво. Всяка година се опитваме да ремонтираме и подновим по нещо в училище. Преди година по проект на ПУДООС обновихме училищния двор и спортната площадка. И в момента имаме хубава спортна площадка с всички удобства“, завършва Женета Паунова.

Your Image Description

Свързани статии:

Габровски малчугани с нова придобивка 39 паралелки предвиждат в Смолянско За децата, бюджета и още нещо Снимка Спортно училище – СамоковУспехи по ИТ в спортно училище

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Гимназията, която обучава брокери на имоти

Следваща статия

Седем от двайсет и седем

Следваща статия
Седем от двайсет и седем

Седем от двайсет и седем

Габровски малчугани с нова придобивка

Габровски малчугани с нова придобивка

В ход е дигиталното обучение

39 паралелки предвиждат в Смолянско

Последни публикации

  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • Determinants Affecting Academic Staff Satisfaction with Online Learning in Higher Medical Education
  • Несигурност за бъдещето, финансова грамотност и лични финанси
  • Влияние на образованието и човешкия капитал върху формалната и неформалната икономика

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"