Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Ефект на контекстно обучение по органична химия върху мотивацията и ангажираността на ученици oт IX клас

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
03-04-2024
в Uncategorized
A A

Весела Павлова, Александрия Генджова
Софийски университет „Св. Климент Охридски

https://doi.org/10.53656/ped2024-2s.07

Резюме. За успешното природонаучно образование е много важно да се свърже науката с живота. Проучването цели да установи как изучаването на теми по органична химия в IX клас в ежедневен контекст (здраве, общество, околна среда) се възприема от учениците и как влияе върху мотивацията им. За оценка на мотивацията се прилага въпросник Context-Based Chemistry Motivation Scale, а за ученическото мнение – анкета с отворени въпроси. Участниците са 113 деветокласници в държавно училище. В резултат от обучението в контекст учениците показват високи нива на мотивация в три аспекта: ентусиазъм, ефективност и представяне. Те предпочитат контекстно пред традиционно обучение. Връзката на химията с реалния свят им помага да видят смисъла на наученото, да разбират по-добре и запомнят по-трайно химичните понятия, да учат в по-интересна и приятна учебна среда. Освен това учащите се ангажират с дейности за опазването на здравето и околната среда.
Ключови думи: контекстно базирано обучение, мотивация на учениците, химия

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailМодел за прилагане на методологията Интегрирано учене на съдържание и език (CLIL) при преподаване на химия на английски език в българското средно училище Default ThumbnailПриложение на дигиталните технологии в обучението по химия: нагласи на учителите през 2019 и 2022 г. Default ThumbnailПроблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“ Default ThumbnailБългаристиката като една от славянските филологии във Философския факултет на Университета „Коменски“ в Братислава
Етикети: контекстно базирано обучениемотивация на ученицитехимия

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Промени в мотивацията за учене по химия чрез самостоятелни групови дейности

Следваща статия

The Motivation of Bilingual Students in Mathematics and Information Technology Education

Следваща статия

The Motivation of Bilingual Students in Mathematics and Information Technology Education

Method for solving system of linear equations mxn, m=1, 2, 3; Based on its Geometrical Interpretations

Tutoring in Mathematics and Education and Everything in between

Последни публикации

  • Кая и вълшебните обувки отведоха десетки деца от Пловдив на магично приключение
  • Сдружение на държавните висши училища у нас се учреди в Софийския университет
  • Птиците в природата и в сърцата на хората
  • Ученици създават брошури за възрастните срещу измами с еврото
  • Зам.-министър Лазарова участва в международна научна конференция във Великотърновския университет
  • Зам.-министър Михалевска участва в патронния празник на Минно-геоложкия университет
  • Над 12 000 родители са ангажирани по проект „Успех за теб“
  • Сп. „История“, книжка 5/2025, година XXXIII
  • Дискусионен форум: Война и пропаганда в съвременна Европа: три гледни точки
  • Принос към историята на балканите. Наслада за читателя и предизвикателство за изследователя
  • The Berbers and Arab Rule in Sicily (9th – 11th Centuries): Recovering the Missing Voices
  • On The Armament in The Military Conflicts in Latin Romania at The Beginning of The 13th Century
  • Спомени от една лична среща. Иван Шишманов на посещение при владиката Йосип Юрай Щросмайер
  • Преработването на историята – път към бъдещето в конфликтните зони
  • 235 000 ученици с подкрепа за началото на учебната година
  • Две британски карикатури, посветени на берлинския конгрес, 1878
  • Благодаря ти, че усмихна деня ми!
  • Веселин Стефанов, директор на столичното 51. СУ „Елисавета Багряна“: Искаме да развием дуална форма на обучение в професионалните ни паралелки
  • Правилата за командировки – дневни, пътни и квартирни
  • Министър Вълчев откри Център за високи постижения в Сандански
  • Нов център в Сандански дава възможности за спорт, изкуство и подкрепа за 450 младежи
  • Италианският футболен тим Каляри ще си партнира с две столични училища

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"