Докт. Станислав Пандин, доц. д-р Генчо Вълчев
Тракийски университет – Стара Загора
https://doi.org/10.53656/phil2022-04-06
Резюме. Настоящата работа акцентира върху някои въпроси от практическо естество, свързани с реализирането на дейностите по общата и допълнителната подкрепа за личностно развитие на децата и учениците на полето на предучилищното и училищното образование в България. С настоящото авторите изразяват своята лична позиция, основаваща се на дискусионни коментари от страна на заместник-директори, учители и други педагогически специалисти, по време на проведени тренинги и обучения по приобщаващо образование на територията на Република България. Поставен е акцент върху съвременните измерения на приобщаващото образование, както и върху специфични особености в дейността на педагогическите специалисти при работата им с деца и юноши. Представена е философската концепция на приобщаващото образование в наши дни в контекста на нормативните документи и практиката. Статията не претендира за изчерпателност.
Ключови думи: обща и допълнителна подкрепа за личностно развитие; приобщаващо образование