Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Химията – детектив или престъпник?

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
02-10-2025
в Uncategorized
A A

Категория „Постер“, възрастова група 11. – 12. клас

Алвина Илин, 12. клас[1],

Валентина Ткачова, 12. клас[1]                                                        

Ръководител: Петя Петрова

    1. НЕГ „Проф. Константин Гълъбов“ – София

https://doi.org/10.53656/nat2025-3.16

Резюме. Проектът разглежда двойствената роля на химията в контекста на фалшифицирането на парични знаци – както като средство за извършване на престъпление, така и като инструмент за неговото разкриване. Анализирани са методи, чрез които фалшификаторите използват химически вещества за имитация на структурата, мастилата и защитните елементи на банкноти, включително полимери, флуоресцентни пигменти и метални съединения. От друга страна, са представени и химични подходи за проверка на автентичността, като ултравиолетови тестове за банкноти и киселинни тестове за определяне на сплавния състав на съвременни монети. Изводът от анализа е, че химията не е нито изначално „детектив“, нито „престъпник“, а мощен научен инструмент, чието въздействие зависи от намеренията на този, който го използва.

Ключови думи: фалшификация, химичен анализ, флуоресценция

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailХимия на парите Default ThumbnailХимия нa пaритe Default ThumbnailОбразователните права на българката: извоюване и съвременни предизвикателства Default ThumbnailСъздаване на интерактивни видеоуроци за преподаване и оценяване знанията на студентите с Edpuzzle
Етикети: фалшификацияфлуоресценцияхимичен анализ

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Зам.-министър Николай Витанов откри новата академична година в Пловдивския университет

Следваща статия

Бебешки шампоан от ядливи съставки: формулиране на нов козметичен продукт

Следваща статия

Бебешки шампоан от ядливи съставки: формулиране на нов козметичен продукт

Българското име на дълголетието

Химия на монетите

Последни публикации

  • „Аз-буки“ среща малките читатели в Разград с „Вълшебните обувки на Кая“
  • Зам.-министър Емилия Лазарова награди млади посланици на здравето
  • „Аз-буки“ среща малките читатели в Разград с „Вълшебните обувки на Кая“
  • Министър Красимир Вълчев откри нова образователна инфраструктура в област Благоевград
  • Рекорден брой участници в Есенното национално състезание по физика
  • Бъдещи филолози от Софийския университет с учебни занятия в „Пирогов“
  • Над 6000 родители и близо 102 хиляди деца са обхванати в обученията на местните комисии за борба с противообществените прояви
  • МОН връчи първите награди за принос към отворената наука „ОРБИТ 2025“
  • 29 български ученици и студенти получиха стипендии от Китай
  • Удължава се крайният срок за участие в Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“
  • INSAIT и Сметната палата представиха платформа за одит на обществени поръчки с изкуствен интелект
  • Училище за живота
  • Малки молекули спират глаукомата преди ослепяване
  • Младежи оставят телефоните и се впускат в приключение
  • Педагогически модел развива социално-емоционалните умения у децата чрез нов прочит на класически приказки
  • Отпуск при граждански и обществени задължения – какво предвижда законът
  • Близо 200 деца от Тараклийски район на Молдова посетиха България по програма на МОН
  • Научноизследователският кораб „Св. св. Кирил и Методий“ отплава за четвърти път за Антарктида
  • Мнение и мислене
  • Министър Красимир Вълчев: Обществените и природните науки помагат на децата да разбират технологиите, а изкуствата – да развиват креативност
  • Представят успешни модели на дуалното обучение
  • Връчиха наградите от XXII национален конкурс „Златна есен – плодовете на есента“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"