Надежда Аплакова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/math2023-6-5-mis
Резюме. Знанията и уменията, необходими на един ученик за успешно представяне на математически състезания, обикновено са много повече и много над нивото на училищната математика. Но училищната математика, и по-специално усъвършенстването на основните свойства, теореми, леми и помощни задачи от училище, както и кога и как да се прилагат, може да повлияе значително на представянето на математически състезания. В настоящата статия е разгледан един конкретен пример на задача, дадена на тест за определяне на национален отбор за регионално състезание, и грешките от училищната математика, които тестваните ученици допускат, без да се търсят причини или дават обяснения за тези грешки.
Ключови думи: математически състезания; училищна математика; обучение по математика
