Аз-букиНационално издателство за образование и наука
  • Структура
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Структура
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Реализиране на компетентностния подход чрез учебния проект в началните класове

Ivo Hristov от Ivo Hristov
22/08/2025
в Uncategorized
0
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

Николинка Атанасова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-7.5

Резюме. Компетентностният подход е един от най-ефективните в педагогическата практика по света. Той е продиктуван от влиянието на демократичните образователни парадигми, и най-вече на личностноориентираната и конструктивистката. Чрез него се очаква да се формират креативни и можещи млади хора, които да се справят с различни предизвикателства. Този подход е гъвкав и може да се реализира чрез различни форми, методи и средства за обучение в училищната практика. Проектът, като един от тях, е недостатъчно изследван път за системното реализиране на този подход. Целта на настоящата публикация е да разкрие връзката между компетентностния подход и проектното обучение, а също и отношението на учителите и учениците от началното училище към учебния проект. По този начин могат да се очертаят основни насоки за неговото по-ефективно реализиране в училищната практика, което да бъде в помощ на началния учител. Съвременният педагог е изправен пред множество предизвикателства, поради което всяка професионална подкрепа и помощ са от значение за професионалното му утвърждаване и усъвършенстване.
Ключови думи: компетентностен подход; учебен проект; учители; ученици

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЗадачи от състезанията по математическа лингвистика в контекста на НВО-Х клас Default ThumbnailMaximizing Students’ Learning in Maritime English Online Course Default ThumbnailDigitalization of the Education System in Kazakhstan: Experience, Problems and Perspectives Default ThumbnailComparative Analysis of Utilizing Popular Intelligent Computer Systems in Education

Последвайте ни в социалните мрежи

Предишна статия

STEM обучение в началните класове: готови ли са учителите?

Следваща статия

Умението на студентите да създават педагогическа ситуация по български език в детската градина в контекста на компетентностния подход

Следваща статия

Умението на студентите да създават педагогическа ситуация по български език в детската градина в контекста на компетентностния подход

Последни публикации

  • Вестник „Аз-буки“ – брой 44/2025 г.
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2025, година XXXIII
  • Innovative Conception, Policy and Strategy for Education and Training for Proactive Cyber Counterintelligence and Defence
  • Artificial Intelligence (AI) as an Opportunity for Enhancing the Competitiveness of the Restaurant Business through Innovative Modules (IM)
  • Интегриране на предприемаческото образование в университетите: стратегии и предизвикателства
  • From Polytechnic through Dual to STEAM Training or “On Novel Innovation” in Education
  • Application of the International Classification of Functioning, Disability and Health for Children and Adolescents (ICF-CY) in the Context of Inclusive Education Policies
  • Бранд, технологии и съвременен образователен мениджмънт: връзки и взаимодействия
  • В Министерския съвет
  • Ръст на студентите в дефицитни специалности
  • 15% от възрастните в Eвропа участват в обучения и квалификации
  • Фантастичните умове на България
  • Младежки идеи за зеления преход
  • Обновяват столичното 35. СЕУ „Добри Войников“
  • Две столични училища са наградени със знак за качество от Националния инспекторат по образованието
  • Професионалната гимназия по транспорт в Бургас отново обучава водачи категория „C“
  • Антарктиците потеглят за Ледения континент за 34-ти път
  • Близо 579 млн. евро повече за образование в проектобюджета за догодина
  • Националният музей на образованието с изложба за българското светско училище
  • Заместник-министър Наталия Михалевска откри обучение за учители, свързано с темата за Холокоста
  • Заместник-министър Витанов представи пет ключови приоритета в образованието на Генералната конференция на ЮНЕСКО
  • Таня Михайлова и младите гвардейци на България представиха страната ни в Кипър и Италия

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

bg_BG
en_US bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Структура
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.