Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Реализиране на компетентностния подход чрез учебния проект в началните класове

Ivo Hristov от Ivo Hristov
14-09-2023
в Uncategorized
A A

Николинка Атанасова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-7.5

Резюме. Компетентностният подход е един от най-ефективните в педагогическата практика по света. Той е продиктуван от влиянието на демократичните образователни парадигми, и най-вече на личностноориентираната и конструктивистката. Чрез него се очаква да се формират креативни и можещи млади хора, които да се справят с различни предизвикателства. Този подход е гъвкав и може да се реализира чрез различни форми, методи и средства за обучение в училищната практика. Проектът, като един от тях, е недостатъчно изследван път за системното реализиране на този подход. Целта на настоящата публикация е да разкрие връзката между компетентностния подход и проектното обучение, а също и отношението на учителите и учениците от началното училище към учебния проект. По този начин могат да се очертаят основни насоки за неговото по-ефективно реализиране в училищната практика, което да бъде в помощ на началния учител. Съвременният педагог е изправен пред множество предизвикателства, поради което всяка професионална подкрепа и помощ са от значение за професионалното му утвърждаване и усъвършенстване.
Ключови думи: компетентностен подход; учебен проект; учители; ученици

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЗадачи от състезанията по математическа лингвистика в контекста на НВО-Х клас Default ThumbnailMaximizing Students’ Learning in Maritime English Online Course Default ThumbnailDigitalization of the Education System in Kazakhstan: Experience, Problems and Perspectives Default ThumbnailComparative Analysis of Utilizing Popular Intelligent Computer Systems in Education

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

STEM обучение в началните класове: готови ли са учителите?

Следваща статия

Умението на студентите да създават педагогическа ситуация по български език в детската градина в контекста на компетентностния подход

Следваща статия

Умението на студентите да създават педагогическа ситуация по български език в детската градина в контекста на компетентностния подход

Образование за устойчиво развитие чрез методи за активно учене в началните класове

“Mission on Mars” – Integrated STEM Lesson

Последни публикации

  • МОН публикува моделите на НВО за 2025/2026 г.
  • Министър Красимир Вълчев: Подкрепяме създаването на национално представителство на ученическите съвети
  • Общ изпит по математика и/или физика за бъдещите инженери
  • 60 000 първокласници получават светлоотразителни гривни за 15 септември
  • Можем ли с големите данни да прогнозираме успеха на ученици
  • Премиер и министър откриха обновена детска градина и училище в община Симитли
  • Валентина Камалиева, началник на РУО – Бургас: Усилията ми ще са насочени към насърчаване културата на учене и взаимодействието с родителите
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 36/2025 г.
  • Докторантка на INSAIT е сред примерите за успешни млади европейски изследователи на ЕК
  • Информационни табла в училищата по повод въвеждането на еврото
  • Снимка на броя: Пожарна безопасност
  • Индустрията на научните измами се разраства: Необходими се спешни мерки, тъй като възходът на генеративния изкуствен интелект допълнително улеснява създаването на фалшива наука
  • Право на платен отпуск при смърт на близък: какво предвижда законът
  • Ръководителите на училищата в София обсъдиха приоритетите за новата учебна година
  • За един малко познат медицински термин
  • Изкуственият интелект влиза в учебните програми
  • Мият дворовете на над 170 училища в София
  • Правителството одобри нов институт за българската диаспора
  • Шестима младежи са част от втория випуск на стипендиантската програма на INSAIT
  • Медицинските специалисти в детските градини и училищата вече имат достъп до електронни здравни данни на децата
  • Висши училища откриват новата академична година
  • Децата от софийското 40. СУ „Луи Пастьор“ с екоприключение в края на лятото

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"