Иван Дреновски
Югозападен университет „Неофит Рилски“ – Благоевград
https://doi.org/10.53656/nat2022-1.01
Резюме. В статията е направен опит за неформална частична оценка на въздействието на промените в учебно-изпитните програми на някои държавни зрелостни изпити за профилирана подготовка. Откроени са определени проблеми и рискове, произтичащи от различните формати на отделните матури, и предполагаемата, но все още неизвестна, унифицирана скала за тяхното оценяване, с повишена долна прагова стойност. Дава се прогноза за очаквания среден успех в съпоставителен порядък на държавните зрелостни изпити по биология, физика и химия, от една страна, и на тези по география, история и философия, от друга.
Ключови думи: зрелостни изпити; профилирано обучение; средни оценки; схема за оценяване