Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 19, 2021

Образованието е ключово за социалния модел

в Брой 19, 2021

Добре планираните и целенасочени инвестиции могат да осигурят устойчиви и конкурентоспособни образователни системи

Изготвянето на насоки за реализирането на социалните права обсъдиха европейските лидери на срещата на високо равнище в Порто. Конференцията се проведе в три сесии, които се фокусираха върху проблемите на заетостта и работните места, уменията и иновациите, благосъстоянието и социалната закрила. Българският еврокомисар Мария Габриел взе участие в работната сесия „Умения и иновации“.
„Уменията и иновациите са взаимосвързани. Те са ключът към бъдеща конкурентоспособна Европа в световен мащаб и към постигане на екологична и цифрова икономика. Над 70% от европейските дружества съобщават за недостиг на работна ръка с нужните умения. За да развием иновациите, са нужни таланти, които да притежават нужните умения за създаване на иновации, водещи до нови работни места. Затова подходът трябва да е цялостен, адресиращ мерки във всеки един етап на образователния процес от ранна детска възраст през началното, средното и висшето образование до възможностите за преквалификация и учене през целия живот. Това ще ни позволи да подобрим прехода от образователните системи към пазара на труда“, заяви Мария Габриел.
За всеки един етап, на който се налага да бъдат взети мерки, българският еврокомисар даде конкретни примери на действия, заложени в инициативите ѝ за изграждане на Европейското образователно пространство и новия План за действие в областта на цифровото образование. Например инициативата Connectivity4School ще подобри достъпа и цифровата свързаност на училищата, включително в селските райони. Ще бъде поставен специален акцент върху цифровите умения и създадена мрежа от центрове за цифрово образование. На инициативата „Европейски университетски алианси“ пък се разчита да подпомогне трансформацията на висшето образование за осигуряване на нужните умения за динамично променящия се пазар на труда.
Преди срещата на върха в Порто Мария Габриел участва и в първото заседание на експертната група по качеството на инвестициите в образованието и обучението. Експертите ще направят анализ като част от мерките за превръщане на европейското образователно пространство в реалност до 2025 г.
Групата включва 15 експерти в областта на образованието и обучението от различни държави членки. България е представена от доц. д-р Мария Нейчева от Бургаския свободен университет.
„Добре планираните и целенасочени инвестиции могат да осигурят устойчиви и конкурентоспособни образователни системи. Експертната група ще съсредоточи анализа си върху три ключови области: учители и преподаватели, образователна инфраструктура и цифрово образование. Амбицията ни е да бъдат намерени иновативни и прагматични решения за преодоляване на настоящите предизвикателства и осигуряване на по-устойчиви и приобщаващи системи за образование и обучение“, каза Мария Габриел.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Етикети: Европа
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

България се ваксинира

Следваща статия

Млади посланици на науката

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Млади посланици на науката

Защо „мекането“ е толкова заразно?

За думите, морфемите и правописа

Разраства се STEM средата

Разраства се STEM средата

Последни публикации

  • Сп. „Български език и литература“, книжка 4/2022, година LXIV
  • Europe is not Immune to the Virus of the Past
  • Втора лектория по проект „Дигитална библиотека „Българска литературна критика“
  • Огледалото на модата
  • Литературен атлас „Живописна българия. Многоезични маршрути“
  • Мixed English-Bulgarian Inscriptions in Local Public Space
  • Равнище на езиковата подготовка и култура на студентите педагози
  • Не заради човека, а заради ползата – литературното образование в риск
  • «[Слово] надгробное… Кипріану…» By gregory tsamblak: linguistic and stylistic features of the work
  • Fairy Tales of Angel Karaliychev in Russian Translations
  • Помниш ли, помниш ли… от димчо дебелянов (Опит за стилистичен анализ)
  • Литературно наследство и музеи в съвременна българия
  • Човешките сълзи носят полезна информация
  • Нова страница, същата посока
  • Още над 2 млрд. лв. за изследвания и иновации
  • 1500 лв. минимална заплата за университетски преподавател
  • Образованието остава над политиката
  • Програмите по БЕЛ с най-много идеи за промени
  • Кога олимпиади заменят НВО
  • 5 медала по лингвистика
  • Убийци на запетаи
  • Подготвят се насоки за борба с дезинформацията
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG