В проекта на МОН „Силен старт“ в Пловдивска област са се включили 64 детски градини. Обхванати са над 1200 деца. Това стана ясно при посещението на служебния министър на образованието и науката проф. Галин Цоков в ДГ „Марица“ в Града под тепетата по повод началото на Проекта. Той гостува на детското заведение заедно с кмета на Пловдив Костадин Димитров, зам.-кмета по образование Владимир Темелков и началника на РУО Иванка Киркова.
Малчугани от трета и четвърта група на ДГ „Марица“ посрещнаха министър Цоков с изпълнение на „Одата на радостта“ с Монтесори камбанки и с песента „Мечта за изгрев“.
В детската градина, в която се грижат за 169 деца, от два месеца
вече има артателие и вокална група, които се ръководят от художник и музикален специалист.
Заниманията с цел развитие на талантите на децата се водят от Йорданка Коларова и Ивайла Тотева. След като демонстрираха музикалните си умения, децата представиха на гостите си и изложбата „Есен в парка“, сътворена от листа, кестени, шишарки, мъхове, дървесна кора и още куп природни материали. По Проекта предстои да бъде формиран и баскетболен клуб, воден от професионален треньор.
„Детската градина има опит в работата както с проекти на МОН, така и с общински програми, каза директорката Надежда Дервенска.
И добави, че „Силен старт“ ще работи в три посоки: повишаване квалификацията на педагозите и непедагогическия персонал, интензивна дейност с родителите за подобряване на уменията им за психофизическото развитие на децата, както и клубове за развитие на артталанти. Екипът прилага метода „Монтесори“, превърнал е фоайета и коридори в обучителна среда и въвежда посещения на деца от група в група с цел съвместни дейности.
Проектът „Силен старт“, финансиран по Програма „Образование“ и съфинансиран от Европейския социален фонд, е на стойност над 104 милиона лева и ще обхване над 70 000 деца от цялата страна.
Включени са 1500 детски градини, част от тях с яслени групи. Те получават финансиране за подпомагане на деца със специални потребности, в риск, както и за развитие на различни таланти и заложби на децата. Предвидени са и квалификация на педагогически и непедагогически специалисти, интензивна работа с родители и др.
„Концепцията е да се работи не само с деца със специални образователни потребности или от уязвими групи, а да се стимулират талантливите в ранна възраст, когато образованието и грижите са особено важни“, каза проф. Цоков, който гостува и на ДГ „Щастливо детство“.
Там акцентът е върху работа с родителите, за да бъдат мотивирани да подкрепят децата си в предучилищното образование и да повишат здравната им култура.
Министърът отбеляза, че област Пловдив и местната община работят усилено по развитие на образователната среда по две програми на МОН и в момента се реконструират или ще започнат да се изграждат повече от 10 предучилищни образователни институции.