Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Необходимо ли е развитието на възпитателна компетентност у учителите? :нения на родители и учители

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
28-02-2025
в Uncategorized
A A

Гл. ас. д-р Екатерина Томова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2025-1.06

Резюме. В статията са представени резултати от проучване, проведено чрез анализ на мнения, изразени от 361 родители и учители. Целта на изследването е да отговори на следните изследователски въпроси: 1) считат ли родителите и учителите, че в училище следва да се осъществява и процес на възпитание; 2) какво представлява според тях възпитателният процес в училища среда;
3) смятат ли, че възпитателната компетентност е важен елемент от педагогическата компетентност на учителя? Целта е реализирана чрез три основни задачи: набиране мнения на учители и родители; систематизация и анализ на данните; обобщаване и представяне на резултатите. Използваният изследователски метод е контент-анализ на мнения, публикувани в социални мрежи. Проучването е проведено в рамките на 4 етапа. 1. Подбор на групи/„страници“, публикации от които да бъдат анализирани, като са приложени следните критерии: а) да са свързани с проблеми/въпроси в сферата на образованието, семейството, децата; б) над 20 000 участници („последователи“); в) поне една публикация за два дни. 2. Избор на подходящи публикации („постове“), които: а) да са свързани с възпитателния процес в училищна среда; б) да имат над 50 „харесвания“ и коментара. 3. Преглед на всички подбрани публикации и коментари към тях и диференциране на релевантните (по темата, свързани с възпитателния процес и/или възпитателната компетентност на учителя); извършване на контент-анализ. 4. Интерпретация, обобщение и представяне на резултатите.
Ключови думи: процес на възпитание, възпитателна компетентност на учителя, възпитателни взаимодействия, възпитателен процес в училищна среда, мнения на родители и учители.

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailОлимпийските ценности в спортните дейности и обучение по ФВС от разстояние в електронна среда Default ThumbnailОбучението по история в дигитална среда – анализ и перспективи Default ThumbnailАдминистративните преименувания и паметта за пловдивското пространство през XX век Default ThumbnailРейтинговите системи на университетите в САЩ и в България – прилики и разлики
Етикети: възпитателен процес в училищна средавъзпитателна компетентност на учителявъзпитателни взаимодействиямнения на родители и учители.процес на възпитание

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Резултати от изследване на глаголна семантика при деца чрез езикови задачи, проведени онлайн

Следваща статия

Проект на игри от модул „Математика“ към специализирана софтуерна платформа за обучение на ученици I – IV клас с разстройство от аутистичния спектър

Следваща статия

Проект на игри от модул „Математика“ към специализирана софтуерна платформа за обучение на ученици I – IV клас с разстройство от аутистичния спектър

Methodological Basics of the Experiment in Pedagogy

Формиране на мисловни умения от по-високо ниво чрез stem обучение по биология и здравно образование (VII клас)

Последни публикации

  • Сп. „Български език и литература“, книжка 4/2025, година LXVII
  • Вълшебства в ДГ „Вълшебство“ в Бургас
  • МЕЖДУНАРОДНА НАУЧНА КОНФЕРЕНЦИЯ ЕМОЦИИ И ИНТЕЛЕКТ: РЕПРЕЗЕНТАЦИИ В ЕЗИЦИТЕ И КУЛТУРИТЕ НА БАЛКАНИТЕ (INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE EMOTIONS AND INTELLECT: REPRESENTATIONS IN BALKAN LANGUAGES AND CULTURES)  
  • Кръгла маса „Българистиката в Унгария днес – между традицията и новата опитност на дигиталната ера“
  • ВЪЗПИТАВАНЕ НА ЕМПАТИЯ ЧРЕЗ ИЗКУСТВО
  • КОМПЕТЕНТНОСТНИЯТ ПОДХОД ПРИ ОБУЧЕНИЕТО В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА
  • РОКЛЯТА: РАЗКАЗ, СИМВОЛ, ГРАНИЦА
  • Завръщането на призраците
  • СЪВРЕМЕННИТЕ ПОПФОЛК ТЕКСТОВЕ – КОНЦЕПТУАЛНИ И ПЕРЦЕПТИВНИ ВЛИЯНИЯ
  • Словоредни особености на обстоятелствените пояснения в новинарските заглавия
  • CROSS-CULTURAL ASPECT IN THE STUDY OF VERBAL FOLKLORE (BASED ON THE MATERIAL OF BULGARIAN AND UKRAINIAN PAREMIA AND FAIRY TALES)
  • ЛИНГВОКУЛТУРОЛОГИЧНИ АСПЕКТИ НА РЕКЛАМАТА – СЪПОСТАВИТЕЛЕН АНАЛИЗ НА БЪЛГАРСКИ И ИСПАНСКИ ПРИМЕРИ
  • НЕОСЪЩЕСТВЕНАТА РОТАЦИЯ. МЕТАФОРИЧЕН ПРОЧИТ НА КРИЗАТА
  • Учени създадоха бактериален препарат с пестицидно действие
  • ЗА РЕЦЕПЦИЯТА И УПОТРЕБАТА НА ИЗБРАНИ БИБЛЕЙСКИ ФРАЗЕОЛОГИЗМИ ОТ УЧЕНИЦИ И СТУДЕНТИ
  • Конкурс за български лектор в „Тринити колидж“
  • Какво следва при незаконно уволнение и как се търси обезщетение
  • Без опашки за здравни карти преди началото на учебната година
  • Мултитаскинг или многозадачност
  • Когато логика и интуиция вървят ръка за ръка
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 32/2025 г.
  • Предложение: Работа от вкъщи през лятото за родители на деца до 12 години

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"