Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Влияние на мутационните изменения на гласа върху музикалната дейност на подрастващите

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
11-02-2025
в Uncategorized
A A

Адина Плетике, Валентина Невзорова
Държавен университет „Гр. Цамблак“ – Тараклия (Република Молдова)

https://doi.org/10.53656/voc24-5-6-01

Резюме. Музикалното изпълнение е уникална форма на художествен израз, където музиката достига своята пълна реализация чрез акта на изпълнение. За разлика от живописта и скулптурата, където произведението съществува в завършен вид, музиката бива представена във вид на партитура – потенциал, очакващ въплъщение в звук. Изпълнителят служи като важен посредник между композитора и слушателите, превръщайки музикалните символи в живо, емоционално наситено произведение. Този процес включва не само когнитивни и емоционални аспекти, но и физическа координация, необходима за извличането на звука, съчетавайки слухови и моторни елементи в динамично взаимодействие. Подрастващата възраст, явяваща се критичен период за личностното развитие, създава уникални трудности за изпълнителите поради продължаващите физиологични и психологически изменения, особено поради мутацията на гласа. Участието в музикална дейност, такава като пеенето, допринася за когнитивното, емоционалното и физическото израстване, повишавайки емоционалната устойчивост и самоизразяване. В даденото изследване се разглеждат психофизиологичните аспекти на изпълнителството, особено в подрастващата възраст, когато гласът и емоционалната изразителност се развиват хармонично, повишавайки устойчивостта и поддържайки общото благополучие на младия изпълнител.
Ключови думи: мутация на гласа, развитие на подрастващите, музикална дейност, физиология на гласа, изменения на гласа, възприятие на височината на звука

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailВеликденските празници – обща цел на европейските педагози в eTwinning общността за споделяне и сътрудничество Default ThumbnailПредизвикателствата пред приобщаващото образование – детето с хиперактивност и агресивно поведение Default ThumbnailКомпютърните игри с митологично съдържание – бягство от реалността или нов образователен хоризонт Default ThumbnailAn Algorithm to Support the Scientific Manuscript Review Process with the Assistance of Chatgpt
Етикети: възприятие на височината на звукаизменения на гласамузикална дейностмутация на гласаразвитие на подрастващитефизиология на гласа

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Рекорден брой сигнали за онлайн насилие над деца през 2024 г.

Следваща статия

Проучване на когнитивни стратегии за саморегулирано учене на студенти в професионално-педагогическата им подготовка

Следваща статия

Проучване на когнитивни стратегии за саморегулирано учене на студенти в професионално-педагогическата им подготовка

Западът по утъпкания път на тоталитаризма

Inclusive Education: Essence, Prerequisites for Its Emergence, Challenges and Opportunities

Последни публикации

  • Изкуственият интелект влиза в учебните програми
  • Мият дворовете на над 170 училища в София
  • Правителството одобри нов институт за българската диаспора
  • Шестима младежи са част от втория випуск на стипендиантската програма на INSAIT
  • Медицинските специалисти в детските градини и училищата вече имат достъп до електронни здравни данни на децата
  • Висши училища откриват новата академична година
  • Децата от софийското 40. СУ „Луи Пастьор“ с екоприключение в края на лятото
  • Дни на иновациите в образованието
  • Повече отпуск за хора с намалена работоспособност – какво казва законът
  • Диагнозата не е пречка за обектива на фотографа Анна Йончева  
  • Училище за… лешояди
  • Учениците от ПГ „Св. Климент Охридски“ в Елхово показват отлични резултати по математика и български език на изпитите в X и XII клас
  • Тинк танк – що е то и има ли място в езика ни
  • Децата в училището в с. Крепча искат да поемат по стъпките на шахматистката Нургюл Салимова
  • Есенна лектория за ученици в Софийския университет
  • Министър Красимир Вълчев посети Академията за таланти в с. Розово
  • МОН предлага система за управление на качеството в училищата и детските градини
  • Малена Замфирова е сред петимата най-добри млади спортисти на наградите на Европейските олимпийски комитети
  • Съединението – повод за гордост и размисъл
  • Ремонтират откритата спортна площадка в разградското ОУ „Васил Левски“
  • Пет медала за българските ученици от Европейската младежка олимпиада по информатика
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 35/2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"