Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини 2023 Брой 4, 2023

МОН подготвя два закона по Плана за възстановяване

в Брой 4, 2023

Скоро директорите ще бъдат информирани за процедурата за изграждане на STEM кабинети, заяви министър Сашо Пенов

Закон за насърчаване на научните изследвания и иновациите и промени в Закона за професионалното образование и обучение, предвидени в Плана за възстановяване и устойчивост, се подготвят в успешно партньорство с Министерството на иновациите и растежа, Патентното ведомство, учени и предприемачи. Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Сашо Пенов по време на отчета на служебното правителство за шестте месеца от неговата дейност. И увери, че проектите ще бъдат довършени. Проф. Пенов посочи, че в МОН няма забавени процедури по Плана за възстановяване и съвсем скоро училищните директори ще бъдат информирани за процедурата за кандидатстване за изграждане на STEM кабинети във всички училища в България.
Проф. Пенов благодари на колегите си в правителството за справянето с енергийната криза, благодарение на което досега няма училище, което да е преустановило учебния процес заради липса на отопление. Той отчете добро сътрудничество с министерствата на екологията, на финансите и на регионалното развитие в полза на повишаване качеството на образованието чрез подобряване на средата в училищата.
„Над 10 000 деца и ученици са върнати в училище благодарение на устойчивите мерки и работа по Механизма на обхват между МОН, МВР и МТСП. Чрез МВнР бяха гарантирани образователните дейности в 392 български неделни училища в 43 държави. Това допринася за националната идентичност и за приобщаването към България на наши сънародници, които са извън страната ни“, отбеляза още министърът.
По думите му благодарение на съвместната работа с представители на министерствата на младежта и спорта и на културата е подобрена нормативната уредба, свързана с допълнителни награди за деца с изявени дарби – всички получили медали от международни олимпиади от тази година имат право на стипендии. „Властите не само не са разделени, но си и взаимодействат“, каза министърът на образованието и науката.
Той посочи, че в сферата на висшето образование е осигурено продължаването на процесите за подобряване на качеството чрез Рейтинговата система на университетите, а също и чрез сключването на споразумения между висшите училища, които ще позволят да се обучават студенти от различни направления по професии, необходими за пазара на труда. „Имаме добра комуникация с ректорските ръководства и с академичната общност“, заяви министър Пенов.

Етикети: Репортер
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Безопасно движение за най-малките

Следваща статия

За 13-и път стипендии „За жените в науката“

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

За 13-и път стипендии „За жените в науката“

STEM в паралелките с френски език

STEM в паралелките с френски език

96,96 млн.лв.  за центровете за високи постижения

96,96 млн.лв. за центровете за високи постижения

Последни публикации

  • Как полетяха динозаврите
  • Заек с екологична роля
  • Търсят се обитаеми планети
  • Говорят цифрите
  • ЕК въвежда Механизъм за насърчаване на таланти
  • Децата до 10 години безплатно в транспорта
  • Предлагат четвърто класиране при приема след VII клас
  • Дълга ваканция в две области
  • 96,96 млн.лв. за центровете за високи постижения
  • STEM в паралелките с френски език
  • За 13-и път стипендии „За жените в науката“
  • МОН подготвя два закона по Плана за възстановяване
  • Безопасно движение за най-малките
  • Да излезем или да не излезнем, това е въпросът
  • Университетските алианси се срещат наесен
  • Инициатива за образна диагностика на рака
  • Механизъм за насърчаване на таланти
  • Обгрижваните деца
  • Енергия по френски
  • Да посрещнем бъдещето знаещи и уверени
  • ВСУ „Черноризец Храбър“ готви и дентални асистенти
  • Христо Венев от INSAIT с приз за квантово програмиране
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG