Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Родителски тренинг, специфициран на базата възраст на детето

в Uncategorized

Проф. Теодора Стоева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2022-2.01

Резюме. Статията разглежда въпроса за обучението на родителите, свързано с подобряване на родителските умения и намаляване на неефективните родителски практики. Въз основа на проучване за стилове на родителство, водещо до емоционални и поведенчески разстройства при деца и юноши, са дадени препоръки за обучение на родители въз основа на възрастта на техните деца. За децата резултатите показват, че за появата на емоционално-поведенчески разстройства са значими емоционалното пренебрегване, явното отхвърляне, авторитаризмът и прилагането на наказания. Това определя необходимостта родителите да прилагат подкрепящи и ръководещи стратегии в поведението си към децата. За юношеството резултатите показват, че за появата на емоционални и поведенчески проблеми са значими авторитаризмът, прилагането на наказания, липсата на съпричастност и липсата на сътрудничество. Това определя необходимостта родителят ефективно да прилага не само подкрепяща и ръководеща стратегия, но и стратегия за сътрудничество. Статията разглежда и въпроса за индивидуалното консултиране на родителя, чиято цел е активирането на неговото рефлексивно его и развитие на метапозиция по отношение на дълбоките корени на собственото му поведение.
Ключови думи: родителско обучение; индивидуално консултиране; деца; юноши; родителски умения

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Удължават програмата „Европейски научни мрежи“

Следваща статия

На път към креативната педагогика: методология и някои особености на образователните практики в Русия и България

Следваща статия

На път към креативната педагогика: методология и някои особености на образователните практики в Русия и България

Two-Tier Model оf Training Future Teachers for Coaching at out-of-school Institutions

Pedagogy оf Experience In Ethical Education аt Lower Secondary Education

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Човекът като минало (реаллитератур и техники на забравата след смъртта на авангарда)
  • Толерантността на студентите в контекста на основни демократични ценности
  • Философия на храненето и идентичност
  • Отвъд примката на рефлексията: блогова теория и хиперверие
  • Послеслов към историята за човека в контекста на развитие на биотехнологиите
  • Политически практики и механизми на влияние върху обществените представи за наука
  • Домът и роботът: опит по онтотопология
  • Естетически бележки по края на романтизма
  • Цветовият модел на совите
  • Луис Кафарели с награда „Абел 2023“
  • Открит е кирилски надпис от времето на цар Симеон
  • Будители зад граница
  • Предлагат две нови национални програми
  • Георги Милков, журналист: Не мисля, че образоването някога приключва
  • Обединени за по-добро образование
  • Министър Сашо Пенов: Директорите работят с методическата помощ на МВР при сигнал за бомба
  • Празник на четящите
  • Предстоят промени в учебни програми
  • Софтуер срещу плагиатство сравнява 35 млн. научни източника
  • Не те чух
  • Шестима лауреати на националната олимпиада по химия
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG