Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 16, 2021

Да мотивираш деца билингви

в Брой 16, 2021

30-годишният начален учител от пловдивското ОУ „Гео Милев“ е убеден, че може да променя животи

Боян Бодуров

Как да се повиши мотивацията на учениците билингви, обучавани в мултикултурна среда. На този въпрос не само се опитва да даде отговор, но и експериментира в класната стая началният педагог от пловдивското ОУ „Гео Милев“ Боян Бодуров. Посвещава се на учителската професия преди 6 години, а днес вече е убеден, че тя може да променя животи. Затова и удов-
летворението му от работата е огромно, независимо че често му се налага да бъде и родител, и следовател, и психолог, и търсач на изгубени вещи. Привърженик е на позитивното образование. Категоричен е, че нито една награда няма такава тежест както чувството, че си помогнал дори на един ученик да намери своето призвание.
Вслушвайки се в темите, които обсъждат в междучасията, вниквайки в проблемите, които вълнуват децата, запознавайки се с игрите на електронните им устройства и осъзнавайки, че се намираме в ерата на „Тик Ток“ и „Инстаграм“, се ражда идеята за създаването на късометражни филми. Не е без значение, че зад него застава и директорката Анелия Кирова.

Учениците на Боян Бодуров с радост се включват в изготвянето на видеоклипове по различни теми

„Работата над видеата е различна от обичайния урок в клас, по-забавна е, свързана е с интересна информация и любопитни факти, излиза извън рамките на традиционното общуване ученик – учител. Децата с радост приеха заснемането на видеа, когато сме вдъхновени от дадена идея“, разказва Бодуров.
Темите се раждат след анкета с учениците, за да се установят интересите им. Заедно с колегата си Елена Иванова взимат решение всеки да получи различна задача за събиране на информация, защото теми като спорт, доброта, здраве, изобретения са любими на всички. През декември миналата година излиза първият им късометражен филм. Успехът е невероятен, а децата го гледат десетки пъти и се радват на постигнатото от самите тях.
„Процесът по заснемане на даден клип ги мотивира, защото имат за задача да научат, напишат или нарисуват нещо. Мотивацията им расте както никога досега, а това повишава интереса им към поставените теми. Не е за пренебрегване моментът на очакване да видят самото видео, кое и как съм монтирал. Ситуациите, в които мога да използвам този подход, са безбройни. Например, ако едно дете е по-изолирано от останалите, аз мога да го направя главен герой в някои от видеата и по този начин да повиша неговото самочувствие и положение в класната стая. Значим фактор е и това, че самите родители гледат клиповете с голям интерес и си ги препращат едни на други. Възможностите ми са неограничени, свързани с това да предоставя даден материал на група хора чрез видеото, с което няма да се натрапя и да бъда досаден“, пояснява Бодуров.
Преподавателските му похвати се променят съобразно темата, аудиторията и времето. Неговата философия за образованието поставя ученика в центъра. Убеден е, че всяко дете има своята силна страна, която трябва да бъде открита. При всяка удобна възможност провежда часовете си извън класната стая, особено по човекът и природата. Предвид етническия произход на учениците му, това спомага за по-лесно усвояване на понятията.
„Ученето чрез преживяване или събития от реалния живот е доказало своята ефективност. Има и много интересни образователни софтуерни продукти, които целят учене чрез игра. Използвам някои от тях в ежедневната работа. Децата билингви не започват при равен старт с връстниците си, чийто майчин език е българският. Те трябва да допълват и овладяват българската лексика, граматика, синтаксис, да се включат в новата обществена среда – училищната. А тя значително се различава от семейната – нови социални правила, различна ценностна система. Това изисква от педагога да познава специфичните културни особености, традиции и обичаи на ромското семейство, да спечели сърцето на всеки ученик и неговите родители. Ние, учителите, сме като лекарите – виждаме две очи, които търсят от нас съдействие, и само ако ни вярват, можем да намерим правилния път към тях. Тогава заедно по-лесно се откриват новите хоризонти на знанието“, категоричен е амбициозният млад педагог.
Тъй като е привърженик на позитивното образование, при проверката на тетрадките използва зелена химикалка. По този начин децата запомнят правилния отговор, а не се фокусират върху грешките си. Не пести похвали. Стимулира ги да не се притесняват да изразяват своето мнение, независимо дали е правилно, или грешно.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Етикети: Красив ум
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Младите граждани и обществото

Следваща статия

Учителят лидер и ментор

Следваща статия
Учителят  лидер и ментор

Учителят лидер и ментор

Гените на човека и  на граха са почти еднакви

Гените на човека и на граха са почти еднакви

В ход е дигиталното обучение

В началото е природата

Последни публикации

  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2022, година XXX
  • Diagnosis as a tool for monitoring the effectiveness of addiction prevention in adolescents
  • Benchmarking for development of speed and power characteristics
  • Приложение на конструктивисткия подход за развитие на ключови компетентности в обучението по Химия и опазване на околната среда (IX клас)
  • Успеваемост на студентите от Националната спортна академия „Васил Левски“ в условията на COVID-19 пандемията
  • Реторика и управление на комуникационните кризи в образованието в периода 2020 – 2021 г.
  • Управленски подходи в областта на културата
  • Редизайн на обучението по икономика за създаване на гъвкава и адаптивна учебна среда
  • Сп. „История“, книжка 4/2022, година XXX
  • В памет на доц. Д-р Олга Тодорова
  • Ново изследване за американското разузнаване и България (1941 – 1991)
  • Съдбата на здравната реформа в съединените щати през 40-те години на XX век
  • Resettlement оf People оf Russian Descent from Bulgaria to the Ukrainian SSR (1946 – 1947)
  • Малцинствената политика на ранната Турска република
  • Plague in Early Modern Istanbul: The Experience of the Habsburg Resident Ambassadors, 1560s – 1590s
  • За ранната стопанска дейност на възрожденския предприемач Евстати Селвели и за неговото материално и финансово състояние през този период
  • Защо котките ядат трева?
  • Кръстопътища
  • 56 млн. лв. за младежки центрове
  • Още над 1500 безплатни лаптопа за училищата
  • Сливенски ученици с отличие от младежка космическа програма
  • Нови зам.-министри в МОН
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG