Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Uncategorized

Bridging the Gap: A Pedagogical Tool for Teaching Mathematical Modeling with Spreadsheets

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
25-09-2025
в Uncategorized
A A

Dávid Paksi1), Márk Csóka1), Szilárd Svitek2)
1)Department of Informatics, J. Selye University – Komárno (Slovakia)
2)Department of Mathematics, J. Selye University – Komárno (Slovakia)

https://doi.org/10.53656/math2025-4-6-bgp

Abstract. The widespread use of information and communication technologies (ICT) offers new opportunities in many topics of mathematics education. As science and technology are constantly evolving, information technology is becoming increasingly intertwined with education. Modeling, simulation and visualization are already proven methods in teaching subjects such as physics, chemistry or engineering. These methods can help students see connections more clearly and develop their creative thinking. This paper aims to further explore this direction in the field of mathematics education, with focus on differential equations. We chose spreadsheets as our tool to calculate and visualize the processes described by differential equations. We demonstrate a wide range of applications of differential equations through real-life examples, such as in modeling physical, biological, and economic processes. This method provides students with a better understanding of the practical usefulness and applicability of these equations. The study thus shows how integrating ICT into mathematics education can help students gain a deeper understanding of the underlying mathematical concepts and improve their mathematical thinking and problem-solving skills. ICT tools enable teachers to use interactive and engaging teaching methods, resulting in an exciting and practical education for students. This paper outlines the potential of ICT in mathematics education, with a focus on the use of spreadsheets for modeling and visualization. It highlights the benefits of integrating technology into the classroom to enhance student learning and engagement.

Keywords: mathematics education, spreadsheets, differential equations, interdisciplinary education, advanced uses of ICT, real-world problems

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailSocial-emotional Impact of Mathematics Teachers on Students‘ Motivation Default ThumbnailTeaching Mathematics under Extreme Conditions: Ukrainian Realities and Experience Default ThumbnailEducational Resources with Percentages for the Development of the Visual Estimation Default ThumbnailАлгоритмичните задачи от държавния зрелостен изпит по профилиращ предмет информатика за 2022 г.
Етикети: advanced uses of ICTdifferential equationsinterdisciplinary educationmathematics educationreal-world problemsspreadsheets

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

The Impact of Using GeoGebra on Understanding Quadratic Functions and Equations for Tenth-Grade Students

Следваща статия

Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2025, година LXVIII

Следваща статия

Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2025, година LXVIII

Първо градско състезание за педагози в София организира Българската асоциация „Спорт за учащи“

Първо градско състезание за педагози в София организира Българската асоциация „Спорт за учащи“

Подкрепа за нови директори и учители

Подкрепа за нови директори и учители

Последни публикации

  • Директорът на 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“ е освободен от длъжност
  • Победителите в X националeн фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“
  • Конференция за социално-емоционалното учене събра водещи експерти в образованието
  • Духът на Рождество в слова
  • Математиката трябва да дава практически умения
  • Художничка отваря творческа работилница в Белене
  • Съвременните български автори са все по-търсени
  • STEM център „Вселената“ отвори врати в столичното 10. СУ „Теодор Траянов“
  • Пореден значим принос на INSAIT
  • Медалистът Александър Пендов: Математиката е ключ за разбиране на света
  • Нов високотехнологичен STEM център в 110-годишната Природо-математическа гимназия в Монтана
  • Шапка в цвят какѝ
  • Езиковата гимназия в Ловеч с нов STEM център и спортни игрища
  • Коледни фантазии
  • В Хелзинки е открит първият в света детски кът с компютърна тематика без екрани
  • Българските ученици по природни науки спечелиха 97 медала през 2025 г.
  • В Министерския съвет
  • Повишение на заплатата по време на отпуск – какво предвижда законът
  • Радостта от празника
  • Броят на действащите студенти с по-голяма тежест за нови факултети и филиали
  • Младите хора се нуждаят най-много от нашата подкрепа
  • Японците го могат най-добре

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"