Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Comparison of Interests and Special Abilities of Left- and Right-handers

в Uncategorized

Ivanka Asenova
South-West University “Neofit Rilski” (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/phil2021-02-08

Abstract. Cerebral lateralization is associated with differences in brain organization and handedness is seen as its main marker. In order to verify the hypothesis that differences in brain organization tend to be associated with different patterns of interests and abilities, 379 normal left-handed subjects (221 women, aged 18 – 72 years) and 366 normal right-handed subjects (256 women, aged 18 – 72 years) were interviewed about their interests and special abilities. The following interests and special abilities were studied: singing, playing an instrument, dancing, painting, acting, foreign language skills, sports skills, and writing poetry.The results in the left-handers group showed that there is a significantly higher percentage of subjects with a pronounced interest in playing an instrument. In the group of right-handers, the study demonstrated a significantly higher percentage of subjects specifically interested in learning foreign languages. With respect to the abilities, a significantly higher incidence of participants with vocal, instrumental, sports, and foreign language skills was found in the left-handers’ group. Differences in functional cerebral organization between left- and right-handers were suggested as possible explanation for the relationship of handedness with special abilities.
Keywords: handedness; interests; musical abilities; foreign language skills; sports skills; cerebral lateralization

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Култура и политики на паметта в Германия – предпоставки и критика

Следваща статия

„За всяко следващо поколение проблемът с образованието е нов“ (Уайтхед)

Следваща статия

„За всяко следващо поколение проблемът с образованието е нов“ (Уайтхед)

Новата монография на проф. Николай Милков – един забележителен изследователски похват

Процесуалната философия за същността и бъдещето на образованието

Последни публикации

  • Как полетяха динозаврите
  • Заек с екологична роля
  • Търсят се обитаеми планети
  • Говорят цифрите
  • ЕК въвежда Механизъм за насърчаване на таланти
  • Децата до 10 години безплатно в транспорта
  • Предлагат четвърто класиране при приема след VII клас
  • Дълга ваканция в две области
  • 96,96 млн.лв. за центровете за високи постижения
  • STEM в паралелките с френски език
  • За 13-и път стипендии „За жените в науката“
  • МОН подготвя два закона по Плана за възстановяване
  • Безопасно движение за най-малките
  • Да излезем или да не излезнем, това е въпросът
  • Университетските алианси се срещат наесен
  • Инициатива за образна диагностика на рака
  • Механизъм за насърчаване на таланти
  • Обгрижваните деца
  • Енергия по френски
  • Да посрещнем бъдещето знаещи и уверени
  • ВСУ „Черноризец Храбър“ готви и дентални асистенти
  • Христо Венев от INSAIT с приз за квантово програмиране
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG