Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Development of the Digital Competences of Perspective Primary-School Teachers

в Uncategorized
Reading Time: 1 min read
A A
  • About
  • Latest Posts
Ivo Hristov
Latest posts by Ivo Hristov (see all)
  • 22 000 студенти са получили държавни кредити за обучение - 27/09/2023
  • Примерен - 18/09/2023
  • Сп. „Философия“, книжка 3/2023, година XXXII - 15/09/2023

Prof. Dr. Vladimira Angelova,
Dr. Hilda Terlemezyan, Assoc. Prof.
Plovdiv University „Paisii Hilendarski“ (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2023-7.1

Abstract. This paper examines the digital competences of current and perspective primary-school teachers the content that the ICT courses at the Educational faculty of Plovdiv university provide and their potential to develop the digital competences of the students during their studies at the university. In order to analyse the content areas of the ICT courses at the Educational faculty a content analysis was conducted of their thematic content which outlined their main focus and deficiencies. Focus group interviews with 91 primary-school teachers was also conducted which aimed to investigate to what extent digital competences are required in their professional life; which software products and applications are most often used in their work and third, how university courses can adapt in order to enhance students’ digital competences. The findings from this research will provide valuable insights into how universities can better prepare student teachers for the ever-evolving world of education technology.
Keywords: digital competence; ICT courses; primary school teachers

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия
СподелянеTweet
Предишна статия

Репетиции на танци за първия звънец

Следваща статия

Ценностен профил на учителите в национален контекст

Следваща статия

Ценностен профил на учителите в национален контекст

Иновативното училище: един поглед откъм социални аксиоми и стилове на решаване на проблеми

STEM обучение в началните класове: готови ли са учителите?

Последни публикации

  • Подкрепа от идеята до внедряването
  • Освободен е директорът на СУ „Найден Геров“ в Пловдив
  • Пловдив става първата регионална иновационна долина в България
  • Училищните директори с достъп до регистър на наркоразпространителите
  • Центърът за протонна терапия ще се изгради с национално финансиране
  • Електронните извинителни бележки за ученици – по-важните въпроси и отговори
  • Особености на минало свършено време
  • Над 400 българи от Молдова учат в родни университети
  • Обсъждаме академичен обмен с Черна гора
  • Дуалното влиза във висшите училища
  • 800 000 лв. за иновации в детски градини
  • 18 шестици на матурите през август
  • Над 100 нови жълти автобуса през 2023 г.
  • БАН отчита ръст на публикациите
  • Колкото повече, толкова повече
  • Още над 12 млн. лв. за защитени специалности
  • Усмивки, които стоплят
  • С желание и труд всичко се постига
  • Уроци по родолюбие в Хага
  • Адаптация в яслата и градината
  • Проф. д-р Станислав Семерджиев, ректор на НАТФИЗ: Светът не принадлежи само на талантливите
  • Техническият в София отвори врати

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+359 2 425 04 70

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика – Научно списание
  • Български език и литература – Научно списание
  • Педагогика – Научно списание
  • Математика и информатика – Научно списание
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование – Научно списание
  • История – Научно списание
  • Чуждоезиково обучение – Научно списание
  • Философия – Научно списание

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG