Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Evaluating the Efficacy of Water Alternating Gas Injection Technique in the Upper Jurassic Hydrocarbon Reservoirs, Considering Saturation Pressure

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
27-09-2024
в Uncategorized
A A

Meil Hofmann1), Sudad H. Al-Obaidi2), Wang J. Chang3)
1,2)Mining University (Russia)
3)University of Xidian (China)

https://doi.org/10.53656/nat2024-3-4.02

Abstract. A tertiary method of enhanced oil recovery (EOR) based on the water-gas alternating injection process (WG) is examined in this article based on the ratio between saturation pressure and reservoir pressure. A hydrodynamic simulation of the WAG process was carried out using TEMPEST MORE software (version 7,1).
Many hydrocarbon fields worldwide are currently experiencing declining production rates. However, by utilizing advanced technologies like alternate injection of water and associated petroleum gas, the final oil recovery factor (RF) can be significantly increased. To ensure successful water injection experiments in real fields, it is crucial to consider the ratio of saturation and reservoir pressures during injection. Any negligence in this regard can lead to failure of the experiments aimed at enhancing oil recovery through WAG application.
The research examines two variations of reservoir system models with certainty. In the initial model, the saturation pressure is lower than the reservoir pressure, signifying an under-saturated state of the reservoir system containing dissolved gas. Consequently, when accompanying petroleum gas is introduced, it mixes with oil at precise thermobaric conditions. According to the second model, the reservoir is saturated with gas at a saturation pressure equivalent to the formation pressure. A thorough assessment indicates that the success of water alternating gas injection (WAG) is heavily influenced by the initial state of the reservoir. In situations where the reservoir is already saturated with gas, implementing water-gas stimulation may be ineffective as gas breakthroughs may occur rapidly. However, implementing WAG in saturated reservoirs can lead to a 1 – 8% rise in overall oil production, observable within 3 – 4 years, depending on the timing after waterflooding. Simultaneously, in the case of reservoirs with a low saturation pressure, which exhibits an undersaturated reservoir system, the implementation of water alternating gas injection can be seen as a viable approach for enhancing oil recovery. WAG is a proven method that confidently increases oil recovery up to 10% in undersaturated reservoirs compared to conventional waterflooding.
Keywords: WAG, Waterflooding, Saturation pressure, Cumulative oil production, EOR

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailOffshore Heavy Oil Displacement Using Water Flooding: Flow Characteristics and Efficiency Default Thumbnail„Револвираща“ собственост: Притежанието между ян и ин собствеността Default ThumbnailПредварителните представи за учителската професия в контекста на избора ѝ и отказа от нейното практикуване Default ThumbnailПодходи и стратегии при обучението на деца с хиперкинетичен синдром и дефицит на вниманието
Етикети: Cumulative oil productionEORSaturation pressureWAGWaterflooding

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Ролята на Университетската ботаническа градина – София, за популяризиране и изучаване на растителното биоразнообразие

Следваща статия

Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII

Следваща статия

Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3-4/2024, година XXXIII

Студенти

400 чуждестранни студенти с временна закрила ще се обучават в български висши училища

Председателят на Съвета на ректорите предлага да бъдат създадени Балкански образователни алианси

Председателят на Съвета на ректорите предлага да бъдат създадени Балкански образователни алианси

Последни публикации

  • Диабетът не се развива от днес за утре
  • Разкриват „Оперни тайни“ на децата във Варна
  • „Монтесори“ педагогиката създава морален компас у детето
  • Учим от природата за природата
  • Връчиха наградите в конкурса „Родолюбие“
  • Таня Михайлова проведе среща за повече информираност за диабета в училищата
  • Откриха в пещера претендент за най-голяма паяжина
  • Софийският университет и Столичната община подписаха споразумение в сферата на образованието
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център в столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • За термина амаксофобия
  • Министър Красимир Вълчев: Работата на медиаторите е изключително ценна за образованието и реализацията на децата
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2025, година XCVII
  • Perceptions of Social Networking through the Prism of Teacher Education Students
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Центровете за подкрепа са партньор на училищата във възпитанието на учениците и разгръщането на таланта им
  • Над 9000 ученици със специални потребности и с изявени дарби са подкрепени по проекта „Успех за теб“
  • Модернизацията на висшето образование изисква задълбочаване на партньорството между университетите
  • Модел за прилагане на подхода на игровизация във висшето образование
  • Ученици от ПГ „Велизар Пеев“ блестят с майсторство на международно изложение
  • Повишаване на говорната компетентност в обучението по английски език на студенти бакалаври: подход, основан на задачи, за подготовката на бъдещи учители
  • A Case Study on University Students’ Performance, Attitudes, and AI Use in Completing an Online Multi-stage EFL Writing Assignment
  • Законова защита при забавени или неплатени заплати
  • Въздействието на себеефективността върху благополучието на студентите в дигиталната ера

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"