Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Към нови предизвикателства

в Uncategorized

https://doi.org/10.53656/for22.01ling

Човешкият фактор е в основата на обучителния процес. Това показват изминалите в пандемична среда няколко години. Информационно-комуникационните технологии се оказаха в центъра на образователните промени и влязоха в ролята на панацея за решаване на кризисните моменти във всички аспекти на обучението. Но не можаха да изпълнят ролята на пълноценна алтернатива на „живите“ срещи в учебната аудитория.
Вълната от оптимизъм и очаквания вече премина своя пик сред преподавателите и техните ученици и студенти. Във време за оценка и анализ, започна да се преосмисля важността на личния контакт между отделните субекти на образователния процес. Все повече се налага твърдението, че дистанционната форма не е подходящата алтернатива – ако не присъствено, необходимо е да се премине поне към смесена форма на обучение.
Подобна теза е актуална и по отношение на изследователското направление, обединяващо различните аспекти на езиковото образование. Изучаването на минимум два чужди езика е приоритет и естествен елемент в геополитическата стратегия за развитие на всички народи в сложния свят на изпълненото с предизвикателства съвремие. Чуждоезиковото образование е свързано и с изучаването на българския език като роден и като чужд посредством прокарване на реални междупредметни връзки с чуждите езици и култури, преподавани в образователното пространство. За всички участници в обучителния процес е ясно, че подобен тип обучение и практикуването на придобити знания е немислимо в неприсъствена среда. Прекият контакт дава възможност на изследователите да разберат от първо лице езиковата и културната самобитност на отделните езици, да се запознаят с генезиса на тяхното възникване и промяна през вековете. Това е в съзвучие с европейските приоритети за съхраняването на езиковото и културното многообразие.
Вече 40 години сп. „Чуждоезиково обучение“ работи за запазване на това многообразие. На страниците му намират място разработки на различни езици, обясняват се процеси на „преливане“ на думи от едни езици в други и влиянието на процеса на глобализация върху това. В същото време, списанието отделя все повече място за показване уникалността на отделните езици като част от културния феномен. Наред с приложната лингвистика и с методиката свое значимо място в научното издание имат лингводидактическа археология и изследванията на езика и културата. Привилегия и отговорност за списанието е да продължи да дава трибуна за споделяне на идеи от различни направления, които да сблъскват в градивен и позитивен спор представители на научните среди от цял свят.
Накрая, но не по важност, искаме да споделим с вас една изключително важна за развитието на българската академична и научна общност новина: през 2021 г. сп. „Чуждоезиково обучение“ стана част от престижния трети квартил на Journal Citation Index (Q3 на JCI) на Web of Science. Признанието е видимо в актуалния Journal Citation Report на престижната наукометрична база, който обхваща резултатите от проследените през цялата 2020 г. метрики. Включването в Q3 на JCI дава нова възможност за повишаване видимостта на трудовете на нашите учени и изследователи, разпространявани на родния им език сред необятна международна научна общност.

Николай Кънчев
Зам.-директор по научната периодика
Национално издателство за образование и наука „Аз-буки“

СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Успехите продължават

Следваща статия

Language Transfer And Problems Of Teaching Bugarian For Slav Students

Следваща статия

Language Transfer And Problems Of Teaching Bugarian For Slav Students

Речевое развитие подростков 10 – 12 лет и использование электронных устройств

Лингвокогнитивни, интеркултурни и социолингвистични особености на немските лексикални единици, съдържащи суфиксоида -weise

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2022, година LXV
  • За корелационен и регресионен анализ в поведенческите и социалните науки
  • Приложение на успоредно проектиране за построяване сечението на призма с равнина
  • How to Improve the First-Year Students Motivation in Learning Matrices
  • Динамичният софтуер в помощ на изследване на задачи от практиката
  • Effects of Short-Term Stem Intervention on the Achievement of 9Th Grade Students in Mathematics
  • Recognition of Problematic Educational Situations in Computer Modeling Training
  • Converting Numeral Text in Bulgarian Into Digit Number Using Gate
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Намаление, или защо учим математика
  • „Майнкрафт“ като образователен инструмент за реализиране на интегрирания подход
  • Панаир на науката
  • Интегративни връзки в обучението по околен свят, математика и информационни технологии в I клас
  • Бинарният урок като средство за надграждане на задължителния образователен минимум по математика във втори клас
  • Прилагане на PERMA модел в иновативен STEM предмет „Космически изследвания“
  • „Моята улица“ – проектно базирано обучение по математика в първи клас
  • Работодателската марка като конкурентно предимство
  • Дуалното обучение – едно добро решение на актуални социално-икономически проблеми
  • Ученето чрез дизайн като прагматичен подход за подобряване на професионалното педагогическо образование
  • Прилагане, адаптиране и важност на иновативния метод саундпейнтинг в предучилищна възраст
  • Специфика на обучението по хорово дирижиране в специалностите „Музика“ и „Педагогика на обучението по музика“ в Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2022, година XXXI
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG