Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Трудни теми в учебното съдържание по химия от гледна точка на учителите

в Uncategorized

Калин Чакъров
Софийски университет „Св. Климент Охридски“ (България)

https://doi.org/10.53656/nat2022-6.03

Резюме. Знанията на учителите за трудностите на учащите по химия са значим елемент от педагогическото предметно знание и ключов фактор за ефективно преподаване. Изследването цели да установи гледната точка на учителите за това кои теми от учебното съдържание са трудни и кои са интересни за учениците; причините за затрудненията и важните за успеха им умения. Направено е анкетно проучване с 20 български учители по химия от различни училища. Преподавателите мислят, че е важно учащите да разбират учебното съдържание, да учат самостоятелно и да мислят логично. Те определят като най-трудни темите „Химично равновесие“, „Химични изчисления“ и „Органична химия“. По-лесни и интересни според тях са „Метали, неметали и техни съединения“, „Окислително-редукционни процеси“ и „Строеж на атома“. Затрудненията на учениците се дължат на: абстрактната природа на химията; факта, че изучването ѝ изисква усилия, системност и математически познания; намаления брой часове и липсата на интерес у учениците към предмета.
Ключови думи: учебна програма по химия; трудни теми в обучението по химия; педагогическо предметно знание

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия
СподелянеTweet
Предишна статия

A Review of Mortality Analyses and Life Safety in an Indian Context

Следваща статия

Meteorological Determinants of Covid-19 Disease: A Literature Review

Следваща статия

Meteorological Determinants of Covid-19 Disease: A Literature Review

Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.

Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.

Последни публикации

  • 90 по 90 за Професионалната гимназия в Златица
  • Обвивката на Марс е по-дебела от земната
  • Детска градина на зелено
  • Приеха 21 национални програми за развитие на образованието
  • Чужди висши училища търсят преподаватели по български език
  • Конкурс за най-добра инициатива на ученически съвет
  • „Стъпки заедно“ за сигурна училищна среда
  • Буквите не се честват само на 24 май
  • БАН с призив за защита на българския език
  • Дворецът на децата отбелязва 1 юни
  • Твоят роднина е голям хаймана, а пък тяхната роднина – страшна хайта
  • С труд и постоянство към върха
  • Привличат ученици и студенти в мебелния бранш с обучения и платени стажове
  • Най-добрите бъдещи инженери
  • Екранните деца – гениални или проблемни
  • Модернизират гимназията по каменообработване
  • Панаир на добрината
  • Кошер за трудолюбиви ученици и добри идеи
  • Никола Запрянов, началник на Регионалното управление на образованието – Смолян: Работодателите са водещата страна при разкриването на специалности за дуално обучение
  • Тракийският университет с награда „Стара Загора“
  • „Снежни спортове“ на НСА на 70 години
  • Кариерни борси в УНСС
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG