Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Aspects оf The Education Policy оf Modern European Countries

в Uncategorized

Dr. Miroslav Terziyski
South-West University “Neofit Rilski” (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2021-8.03

Abstract. The article presents the issue of the development of educational systems in modern European countries. On the basis of the dynamics of our time, provoking the search for and formation of adequate strategies in the educational policy of Europe, the modernization of education in Europe is traced. The factors that significantly determine the priorities of modern education policy, as well as the priority development of one or another aspect of the educational system, aimed at ensuring quality education and sustainable social development, are specified. The article examines various educational initiatives that are being taken in the single European space. Emphasis is placed on the initiatives for: compulsory pre-school education; increasing the duration and quality of the secondary school education; making “higher education equally accessible to all” one of the principles of state strategies; introduction of the practice of adult education; developing criteria for recognizing the results of non-formal and informal education. The article seeks projections of these initiatives in the Bulgarian educational system.
Keywords: education policy; pre-school education; secondary school education; higher education; informal education; non-formal education

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Относно задължителността на предучилищното образование – резултати от едно изследване

Следваща статия

Influence Of Psychological And Pedagogical Features оf Students On Their Activity In Self-Education

Следваща статия

Influence Of Psychological And Pedagogical Features оf Students On Their Activity In Self-Education

Development Of Socially Desirable Characteristics And Values Of Students In Literature Teaching

Factors Impacting The Effective Citizenship Values Of Secondary School Students Within The Scope Of Social Studies Education

Последни публикации

  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2022, година LXV
  • За корелационен и регресионен анализ в поведенческите и социалните науки
  • Приложение на успоредно проектиране за построяване сечението на призма с равнина
  • How to Improve the First-Year Students Motivation in Learning Matrices
  • Динамичният софтуер в помощ на изследване на задачи от практиката
  • Effects of Short-Term Stem Intervention on the Achievement of 9Th Grade Students in Mathematics
  • Recognition of Problematic Educational Situations in Computer Modeling Training
  • Converting Numeral Text in Bulgarian Into Digit Number Using Gate
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Намаление, или защо учим математика
  • „Майнкрафт“ като образователен инструмент за реализиране на интегрирания подход
  • Панаир на науката
  • Интегративни връзки в обучението по околен свят, математика и информационни технологии в I клас
  • Бинарният урок като средство за надграждане на задължителния образователен минимум по математика във втори клас
  • Прилагане на PERMA модел в иновативен STEM предмет „Космически изследвания“
  • „Моята улица“ – проектно базирано обучение по математика в първи клас
  • Работодателската марка като конкурентно предимство
  • Дуалното обучение – едно добро решение на актуални социално-икономически проблеми
  • Ученето чрез дизайн като прагматичен подход за подобряване на професионалното педагогическо образование
  • Прилагане, адаптиране и важност на иновативния метод саундпейнтинг в предучилищна възраст
  • Специфика на обучението по хорово дирижиране в специалностите „Музика“ и „Педагогика на обучението по музика“ в Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2022, година XLIX
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG