Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Influence Of Psychological And Pedagogical Features оf Students On Their Activity In Self-Education

в Uncategorized

Dr. Iryna Sereda, Assoc. Prof.
Dr. Svitlana Karskanova, Assoc. Prof.
Mykolaiv V. O. Sykhomlynskyi National University – Mykolaiv (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/ped2021-8.04

Abstract. Theoretical and empirical research which was provided a study of influence of psychological and pedagogical characteristics of students as a separate socio-age group on their activity in self-education. Theoretical analysis of potential opportunities for activating students self-education due to age and social aspects of their lives are carried out. Empirical study of goals and motives, life plans, awareness of personal and professional „self-concept“ of humanities students showed high interest in self-education in the vast majority of students against the background of partial formation of motivation for personal and professional self-development and generally low awareness of their own characteristics. The positive influences on the self-education of students of humanities faculties of the following psychological and pedagogical factors are revealed: conscious life creation; activity in self-development; ability of self-actualization, self-organization and self-regulation of own development; formation of a humanistic worldview. Тo enhance the self-education of students with purposeful use of this factors can affect the overall quality of future professional trainings.
Keywords: self-education; value orientations; life plans; personal and professional self-concept

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Aspects оf The Education Policy оf Modern European Countries

Следваща статия

Development Of Socially Desirable Characteristics And Values Of Students In Literature Teaching

Следваща статия

Development Of Socially Desirable Characteristics And Values Of Students In Literature Teaching

Factors Impacting The Effective Citizenship Values Of Secondary School Students Within The Scope Of Social Studies Education

Centralisation And Decentralisation In Higher Education: A Comparative Study Of Hungary And Germany

Последни публикации

  • Състезания по грамотност на Базара на книгата
  • Климатичните промени и обучението по физика
  • Творчески и логически задачи на НВО в IV клас
  • Наградиха 25 млади учени от БАН
  • Най-малко 1724 лв. заплата за директорите
  • Наесен с актуализирани учебни програми
  • Оцеляли или оцелели
  • ПРИВЕТСТВИЕ на министъра на образованието и науката Николай Денков по случай 24 май
  • Засилваме кооперирането с ЕС за Космоса
  • Изложба представя по нов начин образите на Кирил и Методий
  • Още два университета към мрежата на УНСС
  • 15 000 учащи ще трупат опит в чужбина
  • Присъдиха отличията „Стоян Михайловски“
  • Йорданка Фандъкова връчи 79 награди
  • 21 педагози с приз „Учител на годината“
  • Да създадеш фамилии от икономисти
  • Подготвени за пазара на труда
  • Мост към поколенията
  • Да пробудиш любознание
  • „Питагор“ за трима млади и петима утвърдени учени
  • Метеостанция в Университетската ботаническа градина в София
  • Създаден е обществен съвет за висшето образование
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG