Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Teacher-Parent Relationships, Forms Of Communication And Factors That Affect Them

в Uncategorized

Dr. Alexander Loziak
Centre for Social and Psychological Sciences (Slovakia)

https://doi.org/10.53656/ped2022-6.09

Abstract. Most parents want to be more involved in education, however, in practice, it can be challenging to achieve an effective relationship and communication between the parents and the teachers. The aim of this study is to find out whether selected demographic factors influence teachers’ views of the teacher-parent relationship and which the preferred ways of teacher-parent communication are. In this study, we processed data collected in a sample of 139 teachers of Hungarian ethnic schools (i.e. Slovak teachers working in Hungary). According to the findings hereof, teachers from urban areas perceived their relationships with the parents to be more positive than the teachers from rural areas. As gender differences, we found that female teachers preferred messages and telephone calls. As far as age differences are concerned, we found that older teachers preferred individual meetings with parents and open days. We also found that urban teachers preferred messages more than their rural colleagues. The contribution of this study lies in the fact that it provides a better understanding of the different aspects of the teacher-parent relationships and communication.
Keywords: teacher-parent relationship; teacher communication; demographic factors; urban teacher; rural teachers

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Педагогическо предметно знание в природонаучното образование: трудности по органична химия

Следваща статия

Modern Practice of Using Interactive Forms and Methods of Preventive Education of the Student Youth

Следваща статия

Modern Practice of Using Interactive Forms and Methods of Preventive Education of the Student Youth

„Майсторските класове“ и ролята им за повишаване професионалната подготовка на бъдещите педагози

Сп. „Педагогика“, книжка 6/2022, година XCIV

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 1/2023, година XXXII
  • Човекът като минало (реаллитератур и техники на забравата след смъртта на авангарда)
  • Толерантността на студентите в контекста на основни демократични ценности
  • Философия на храненето и идентичност
  • Отвъд примката на рефлексията: блогова теория и хиперверие
  • Послеслов към историята за човека в контекста на развитие на биотехнологиите
  • Политически практики и механизми на влияние върху обществените представи за наука
  • Домът и роботът: опит по онтотопология
  • Естетически бележки по края на романтизма
  • Цветовият модел на совите
  • Луис Кафарели с награда „Абел 2023“
  • Открит е кирилски надпис от времето на цар Симеон
  • Будители зад граница
  • Предлагат две нови национални програми
  • Георги Милков, журналист: Не мисля, че образоването някога приключва
  • Обединени за по-добро образование
  • Министър Сашо Пенов: Директорите работят с методическата помощ на МВР при сигнал за бомба
  • Празник на четящите
  • Предстоят промени в учебни програми
  • Софтуер срещу плагиатство сравнява 35 млн. научни източника
  • Не те чух
  • Шестима лауреати на националната олимпиада по химия
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG