Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 39, 2021

72,6% от гимназистите ни учат два или повече езика

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
29-09-2021
в Брой 39, 2021
A A

Антоанета
НАЙДЕНОВА

Според данните на „Евростат“ от 2019-а 72,6% от българските ученици в гимназиалния курс на обучение учат два или повече чужди езика. Това нарежда страната ни на 14-о място сред държавите членки по изучаване на чужди езици и е над средното ниво за ЕС, където малко под 60% от учениците учат повече езици.
Лидери по изучаването на чужди езици са Люксембург, Франция, Естония, Чехия, Румъния и Финландия, където почти 100% от децата учат два или повече чужди езика в гимназията.
Гърция е на последното място, където едва 0,7% от учениците в гимназията изучават два или повече чужди езика. Това важи и за Португалия (6%), Ирландия (12%), Италия (25%) и Испания (27%).
Най-често децата изучават английски език (96,4%) като език, различен от майчиния. На второ място се нарежда испанският език (26%), следван от френския език (22%). Почти 100% от учениците в Кипър, Малта, Испания и Австрия учат английски език.
Руският език е относително слабо разпространен и се изучава от 3% от учениците в ЕС, но в България 24% от учениците в гимназията изучават руски език през 2019 г. Най-голям е делът на учещите руски език в Естония (68%), следвана от Латвия (57%) и Литва (30%).
Как да бъдат подкрепени изучаването на чужди езици и езиковото многообразие и каква е ролята им за европейското образователно пространство, бяха основните въпроси, обсъдени по време на конференцията „Езиковите умения и европейското образователно пространство“, посветена на Европейския ден на езиците. Конференцията събра представители на образователната общност, частния сектор и международни организации.
Подкрепата за чуждоезиковото обучение чрез програма „Еразъм+“, европейските инициативи и програми в подкрепа на обучението на преподавателите и популяризирането на културното богатство на езиците на Европа, както и професията на преводача също бяха сред дискутираните теми на конференцията.
„Езиците са богатство и израз на нашата идентичност. Те ни дават възможност да опознаваме хора и култури, да обменяме мнения, да създаваме нови приятелства“, заяви българският еврокомисар Мария Габриел.
Европейският ден на езиците се отбелязва всяка година на 26 септември по инициатива на ЕК и Съвета на Европа. Тази година се организираха над 70 прояви на местно и национално ниво в цяла Европа с финансиране по програма „Еразъм+“ – многоезични онлайн викторини, радиоконкурси, семинари по превод, както и езикови панаири и пътуващи изложби на книги.
„Европейският ден на езиците демонстрира ангажираността на Европа по отношение на многоезичието. Гордея се, че имам възможността да покажа как ЕК и програма „Еразъм+“ подкрепят иновациите и високите постижения в преподаването и изучаването на езици едновременно с честването на езиковото ни многообразие“, каза Мария Габриел.
Според комисаря по въпросите на бюджета и администрацията Йоханес Хан „трябва да учим езици, за да общуваме помежду си, защото взаимното опознаване на езиците ни сближава. В областите, в които нашите собствени езикови умения не са достатъчни, можем да разчитаме на превод, което ни помага да разберем посланието“.
От средата на септември в социалните медии се провежда кампанията #EDLangs с презентации на 24-те официални езика на ЕС чрез конкретни думи, свързани с мотото „Направете така, че гласът ви да бъде чут“, в съответствие с Конференцията за бъдещето на Европа. От 2014 до 2020 г.
програма „Еразъм+“ подпомага близо 20 000 проекта за чуждоезиково обучение във всички сектори на образованието. В обучението по езици постоянно си пробиват път нови цифрови инструменти и нови медии. От стартирането ѝ преди 15 години над 800 000 учители използват платформата eTwinning, за да си сътрудничат с колеги и класове в други държави.

Your Image Description

Свързани статии:

Насоки за отмяна на противоепидемичните мерки ЕС набира 7,5 млрд. евро за ваксина и лечение на COVID Квантово съзнание Търси се изследователят

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Мониторинг върху медийната собственост

Следваща статия

От магистър до майстор и обратно

Следваща статия
Защо „мекането“ е толкова заразно?

От магистър до майстор и обратно

Време за спорт

Време за спорт

В ход е дигиталното обучение

Алма матер с признание от работодателите

Последни публикации

  • МОН ще предложи промени в учебните планове в гимназиален етап
  • Министър Вълчев откри обновената сграда на Националната финансово-стопанска гимназия
  • Парламентът реши да бъде открит Факултет по фармация към Бургаския държавен университет „Проф. д-р Асен Златаров“
  • Висшето училище по застраховане и финанси със седалище в София се преобразува в Университет по застраховане и финанси
  • Добър 4,27 по български език и литература за випуск 2025
  • 23 брой на вестник „Аз-буки“ ще излезе на 13 юни
  • МОН предприема мерки за насърчаване на интереса на учениците към изучаването на природни науки и математика
  • Приемат 41 566 студенти държавна поръчка наесен
  • Екипът на издателство „Аз-буки“ поздравява министър Вълчев по случай юбилея
  • Регионалното управление на образованието в Пловдив отличи заслужили директори и учители
  • 23 отбора показват умения по безопасност на движението по пътищата на националното състезание за ученици от V и VII клас
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4s/2025, година XCVII
  • Вид воден саламандър е застрашен в дивата природа
  • Приказка за България
  • 11 училища развиват критично мислене и медийна грамотност в лаборатория в Бургас
  • Висшето училище по сигурност и икономика в Пловдив става академия
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2025, година XCVII
  • Заместник-министър Таня Михайлова участва във фестивала „Дом на каузите“
  • В преследване на мечтите си
  • Заместник-министър Лазарова приветства участниците в ромския детски фестивал „Отворено сърце“
  • Очила за разходка в Космоса
  • Откриха STEM център на името на Валя Балканска

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"